4803
Sök

Hjälp med och hitta bra bas ljud och så till en Volvo 855

583 Inlägg
8 maj 2008
Trådstartare
tjenare.
Jag är ute efter bra ljud till ett bra pris.
Jag har kollar runt lite men vet inte vad man ska köpa.
en polare köpte bil ljud för runt 6000:- vissa sig bara vara skit saker. så man vill inte åka på samma sak :p

Slutsteg Bas något tips?
vilket är bäst bygga egen baslåda eller köpa?

/BeNgan

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 maj 2008
Vad för typ av ljud är du ute efter?
Skall det vara med enhet?
Vart går sin smärtgräns för hur mkt du kan lägga ut?

Egna lådor blir oftast bäst (beroende på hur bra man kan bygga dem) iom att man kan anpassa lådvolymen efter basen och ens smak.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
9 maj 2008
finns ju ofta paket priser att köpa på vissa sidor

2 452 Inlägg
9 maj 2008
jag köpte en kina bas från bluepower och byggde en egen låda och den är bra för det priset....spelar råare än en billig mdsbas kan jag säga

döden kommer tillbaka

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
9 maj 2008
Jag har Kicker cvr 12".. 400 w rms/800 w max, 2x2 ohms spolar och Kicker ZX 300.1.. 300 w rms @ 2 ohm i v70n och de spelar lagom åt mig.  Syrran har samma grejer i sin 850 fast 4 ohms spolar i basen å den bakluckan är snart påväg av tongue  går på 3-4 papp de grejerna och spelar bra för de pengarna vill ja lugnt påstå smile

Mvh Magnus

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Solfilmsmontör
950 Inlägg
9 maj 2008
jag har en kenwood 12" 1500w 350w rms. Bygde en egen låda till den på 47 liter med dubbla 3" bas portar och den spelade långt över förväntningarna med ett dls ca12 steg. Den är förövrigt till salu om det är intressant. Annars så råder jag dig till att bygga en egen låda med en 12" bas för bredast register. Finns en hel del grejor att välja på men titta runder och hör dig för med billjuds firmor.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök