fel på varan (stereo)

Tompa Wheel whore
10 maj 2008 · 215 Inlägg

Köpte mig en stereo till bilen för att par veckorsedan..Funkade bra i sisådär 1timme eller något.Har inte fått ur den berömda förens idag som jag åkte in med den.Det som hände var att fronten slocknade samt att reglaget (volym samt spårväljare i ett) inte funkade till 100.Just sådana här saker kansek jag är überpedant med men det skall ju funka som det skall.Sagt och gjort.

En följde med och pillade på stereon och hittade inget fel på fronten.Men när enheten plockades ur så var den rätt så varm.Fine det blir en ny maskin men jag får behålla min front.Vad hjälper maskinbytet när det felar i fronten också???.Sen frågade jag om jag kunde lägga någon krona emellan för att köpa en ny..Men icke sa den andre för den jag pratade med var tvungen att hjälpa en annan.Fronten var tvungen att vara i nyskick.Men hur i hela skall jag veta att det är fel på varan utan att prova den.Jag har inte märkt att jag är synisk än iaf..

Det var sista...Nej näst sista gången jag var dit nu.Skall hämta den nya maskinen.För dom hadde ingen hemma.Var tvungen att beställas.Så bra sålde den (jag köpte den sista dom hadde just då.Känns som det var den sista dom sålt desutom).Får man denna sevice så köper jag på nätet istellet.För det blir lika endå.

Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Golf GLi "Pinka bilen" (1984)
Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
henke_99 Offroad Racing
10 maj 2008 · 3 122 Inlägg

Aldrig kul när det krånglar. kommer inte riktigt ihår hur bestämmerserna är men har för mig att om varan krånglar inom en viss tid från köpet kan man kräva att dom byter ut den mot en ny. eller pengarna tillbaka.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
E-30
10 maj 2008 · 1 050 Inlägg

Made in China...big_smiletongue

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Tompa Wheel whore
11 maj 2008 · 215 Inlägg

Nja det gäller en Pioneer DEH-P6000UB

E-30
11 maj 2008 · 1 050 Inlägg

Tompa skrev:
Nja det gäller en Pioneer DEH-P6000UB

Det är endast Pioneers samt Clarions värstingar (Flaggskepps modeller) som tillverkas i JAPAN.
Det andra "bottenskrapet" massproduceras i China, därav den urusla kvaliten. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang