4366
Sök

Köpråd mellanklass Sporthoj

Maizer
11 maj 2008
Trådstartare
Eftersom lancian fortsätter med att konstant jävlas med mig funderar jag på att sälja och köpa sporthoj istället. Finns det några hojåkare här? Är det värt att sälja bilen för båge istället? Kan ni rekommendera några bra i 20-30k klassen, mellanklass?

Muttley
11 maj 2008
Trådstartare
klart de är värt att sälja bilen för att åka hoj smile finns gsx, cbr, ja massviss smile lite svårare när du bara ska ha mellanklass ju.

9 108 Inlägg
11 maj 2008
Finns det ens några mellanklasshojar man kan kalla sporthoj? tongue

Muttley
11 maj 2008
Trådstartare
MilleN skrev:
Finns det ens några mellanklasshojar man kan kalla sporthoj? tongue

nej inte redigt, de som ser sportiga ut ligger ju som touring hoj smile ska man ha en redig sport får man ju ligga på tung.

1 196 Inlägg
11 maj 2008
en r6a? vet visslingen inte vad dom ligger på

Maizer
11 maj 2008
Trådstartare
Nej jag vet att mellan kan tyckas vara lite mesigt, men jag är inte tillräckligt gammal för tung än.
Funderade lite på nån cbr eller en kawa, de verkar ligga i rätt prisklass.
R6an är lite för dyr.

Muttley
11 maj 2008
Trådstartare
Maizer skrev:
Nej jag vet att mellan kan tyckas vara lite mesigt, men jag är inte tillräckligt gammal för tung än.
Funderade lite på nån cbr eller en kawa, de verkar ligga i rätt prisklass.
R6an är lite för dyr.

R6an är ändå för tung för att köras på mellan? finns de cbr i 400cc ? var bara körläraren som sade att de ej var godkänt att kröa större än 400 cc och mer än 25kw

Maizer
11 maj 2008
Trådstartare
R6an går att strypa för att köra som mellanklass.

527 Inlägg
11 maj 2008
tkd_rille skrev:
R6an är ändå för tung för att köras på mellan? finns de cbr i 400cc ? var bara körläraren som sade att de ej var godkänt att kröa större än 400 cc och mer än 25kw

som jag har fattat det så får det vara så stor cylindervolym som helst så länge effekten inte är över 25 kw och/eller 0,16 kw per kilo så hojen får inte vara för lätt heller, men som mellanklasshoj så är nog en gsx 400 eller kawa er5 inte så tokiga, kör själv en gsx 400e och är nöjd än så länge, fast dom räknas kanske inte som sporthojar smile

jag vill inte uttrycka mig på något drastiskt sätt, men jag gör det ändå

SQ
1 343 Inlägg
11 maj 2008
en kompis hade en cbr 600 reggad som mellanklass...  så de ska la gå?  de ja hört är 600c samt 25kw..

Ljudnörd!

Sök