4815
Sök

Vid vilken frekvens på baslådan är "bäst" till techno och eventuelt t ex korn?

388 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#1
som titel säger vilken frekvens är " bästa att stämma av lådan till enligt er? skulle gärna vilja ha lite svar på det så jag vet när jag ska bygga om lådan igen.

Tack på förhand.

Mvh Thomas


2 911 Inlägg
12 maj 2008
#2
Det beror på....

- Vilken bil
- Vilket steg (ja faktiskt)
- Vilka basar
- Hur många basar
- Var lådan är placerad
- Vad lådan är byggd i för material

För att få ut absolut bästa ur lådan måste all ovanstående tas med i beräkningen, tyvärr är det inte många som besitter den kunskapen för varje enskild biltyp utan man får själv mäta upp sin bil m.h.a. en sluten låda för att sedan beräkna hur den portade ska vara för agera korrekt i just Din bil.

Sen kan man kanske höfta till och säga att 40hz är lagomt för de mesta, men enligt mig kan du lika gärna ta senaste Kung-keno numret.

388 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
#3
Decibel skrev:
Det beror på....

- Vilken bil
- Vilket steg (ja faktiskt)
- Vilka basar
- Hur många basar
- Var lådan är placerad
- Vad lådan är byggd i för material

För att få ut absolut bästa ur lådan måste all ovanstående tas med i beräkningen, tyvärr är det inte många som besitter den kunskapen för varje enskild biltyp utan man får själv mäta upp sin bil m.h.a. en sluten låda för att sedan beräkna hur den portade ska vara för agera korrekt i just Din bil.

Sen kan man kanske höfta till och säga att 40hz är lagomt för de mesta, men enligt mig kan du lika gärna ta senaste Kung-keno numret.

-Det är en golf 2.
-2 kenwood 6203 steg (en till vardera bas)
-Mutant 1207X 2st 12"
-2 st
-tänkte bygga den i golvspån 22mm.

jo tänkte stämma av till 40hz ungefär runt det iaf.



Sök