2300
Sök

740 problem

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
ja behöver lite hjälp av er kloka människor..
det e så att ja har en 740 gle som skakar så inåt .... när man motorbromsar. så ni kloka vet ni vad de kan vara för fel om det är lätt och åtgärda.. sen så äre en till grej det är att när man åker så rasslar det som att en kjedja sitter löst å detta tycker jag låter mest på passagerar sidan kan inte bestämma om det kommer från däcket eller motorn.. så de e mina fråger tacksam för svar....

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
kolla så lådan o motorn sitter bra i alla fästen !! så att dem inte är skadade lr så .. sen skrammlet hade vi på varan 745 oxå , det var en plåt som ska avleda värmen från avgassystemet som satt lite löst ! mvh!!

aha oki. du hur kollar man det på bästa sätt da?
oki va sitter den plåten da sitter den vid grenröret eller??
Senast redigerat av mrblue89 (12 maj 2008)

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
en grej till som ja undrar är över växeln på bilen ibland så hoppar den ur och som i dag funkar den inte alls de e fett drygt

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
bra.. haah a oki då vet ja.. vet du svaret på den andra frågan också eller:P

21 761 Inlägg
12 maj 2008
Om något av motorfästena/kuddarna är dåliga så verkar det också troligt att växelproblemet hör ihop med detta. Motorn vrids ju åt något håll ifall ett fäste eller kudde är trasigt, då tar säkert växelspaken i vid kardantunneln och oraskar att växeln hoppar ur. Att du inte alls får i en växel just nu KAN bero på att motorn inte sitter rakt.

Jag rekommenderar att inte köra bilen förrän du har hittat felet.

Rasslet kan eventuellt bero på att fläktbladen tar i plastkåpan, men det är också bara en gissning.
Senast redigerat av Drönirettab (12 maj 2008)

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
og900turbo skrev:
japp den sittervid grenröret , ta tag i motorn o skaka tongue ne vet inte hur man kollar sen , han man tur så ser man att fäster är slut ,

du ja har ingen plåt uppe vid grenröret så

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
oki men då vet ja.. kan man byta kuddarna sj eller ska en firma gör det... mvh//tobbe

21 761 Inlägg
12 maj 2008
Man kan byta kuddarna själv, men det kan bli lite bök. Har inte bytt på min 240 med B230E (antar att din ser ungefär likadan ut), men man får iaf lyfta upp motorn några cm för att kunna plocka bort kudden eller fästet. Jag vet inte säkert vilket som är enklast att ta bort, men tror att fästet är enklare.

Lite försiktig får man dock vara så att kylarslangarna på motorns baksida inte kläms sönder mot torpedväggen.

Kika först litegrann i motorrummet och "lägg upp en plan" hur du ska göra, det går säkert bra smile.

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
oki..då vet ja eftersom ja inte har nåstans å va så fåre no bli en meck  som får gört:P

21 761 Inlägg
12 maj 2008
Men kolla först upp om det verkligen är någon av de där sakerna som har pajjat.

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
jo ska göra de.. de va en annan polare å som sa de men ja ville kolla här först å

Team Erixzzon
54 Inlägg
12 maj 2008
Trådstartare
vet nån mer va de kan vara för fel när det skalrar så på passagerar sidan.. det e inte de dära avgas plåten har ingen sån där:/...

Sök