2564
Sök

Svårstartad Audi vid regn/fukt.

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
Tjena
Min Audi A4 har jag fått lite små problem med, det är så att den är svår startad vid regnigt väder eller när luften är fuktig, brukar vara väldigt svår startat på landsbygden när det har regnat, men den funkar hur bra som helst när den fått lite motor tempratur även om det regnar.
Om bilen nu går igång när det är fuktigt ute så brukar den rycka lite på låga varv, eller för hög växel, känns även som den blir lite klen, orkar inte riktigt, dock så är detta bara några minuter av körningen.

Någon som vet vad detta är som spökar för mig?

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

21 761 Inlägg
1 oktober 2006
Nytt fördelarlock det enda som jag kan komma på, just fördelarlocket brukar vara en stor bov när en motor inte vill starta i fuktigt väder. Man får se över alla tändkablar också. Tyvärr hjälper det ju inte dig, myheroine, men något annat vet jag inte. Andra har nog fler ideer.
Senast redigerat av Drönirettab (1 oktober 2006)

21 761 Inlägg
1 oktober 2006
Hur sitter luftfiltret i din bil, kan det möjligen komma in vatten där?
Senast redigerat av Drönirettab (1 oktober 2006)

37 Inlägg
2 oktober 2006
dudde008 skrev:
Tjena
Min Audi A4 har jag fått lite små problem med, det är så att den är svår startad vid regnigt väder eller när luften är fuktig, brukar vara väldigt svår startat på landsbygden när det har regnat, men den funkar hur bra som helst när den fått lite motor tempratur även om det regnar.
Om bilen nu går igång när det är fuktigt ute så brukar den rycka lite på låga varv, eller för hög växel, känns även som den blir lite klen, orkar inte riktigt, dock så är detta bara några minuter av körningen.

Någon som vet vad detta är som spökar för mig?

Hej.
Hadde samma problem med min a4 97 letade länge efter felet, det visade sig försvinna när jag sprayde all skarvar som sitter vid torped-plåten för lambda,llm,varvtalsgivare,hallgivare osv..
Någon fördelare har du ju inte så jag tror inte du har problem med den, men att spray kontakterna kan ju vara värt ett försök då dom kan börja glappa lite efter några år.

Lycka Till smile

Någon Form Av Proffs
214 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
tack för era svar, jag ska ta och titta över och se vad som händer

Januari 2007 Försvann 9 Meter Av Skåne!!!

SaltySailor
32 Inlägg
13 maj 2008
Hur gick det?! Undrar om inte jag lider av något liknande fel. Men min bil startar inte alls längre. 96:ans passat. Samma motor har ju funnits i audi, passat, golf och seat om jag inte missminner mig. ABF heter den iaf.

Sök