3137
Sök

Lacka interiör. tips på hu man gör..

Diamond
540 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
Tjenare gott folk,

Precis köpt mig en liten Golf III -93 hehe

nu är det så att jag vill lacka lite av inredningen, nån som kan visa lite bilder på hur ni själva gjort, och hur man går tillväga för att det skall bli bra gjort??

Mvh:

Robert

I'm Rick James Bitch!

Diamond
540 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
ingen som kan ge nåt tips alls?

I'm Rick James Bitch!

Avstängd
519 Inlägg
15 maj 2008
slipa me ett fint sandpapper på de du ska lacka, så målar du på de sen bara...inte så svårt tongue big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
15 maj 2008
för att få det bra så rugga ytan me olika grovlekar på sandpapper sen lägger du något lager plast primer sen kan du lägga på färg smile

Diamond
540 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
okej.. ingen som har en golf, som kan visa hur dom har målat allt innuti?  så det är bara att köra på  med 500papper och prima, sedan måla och klarlack på slutet?    gör man samma i motorutrymmet???

I'm Rick James Bitch!

8 156 Inlägg
16 maj 2008
På plasten måste du lacka med en plastprimer och sen lacka med färg ovanpå det. Annars är risken ganska stor att lacken flagnar. När det gäller motorutrymmet så beror det lite på vad du vill ha för finish?
Är du perfektionist (vilket man inte bör vara) så tar du ur motorn, slipar du plåtrent, spacklar och slipar till all förbannelse. Grunda med rostskyddsprimer också då förstås.
Men annars så tar du den enkla vägen genom att rugga lacken (slipa lite lätt) och sen på med vanlig lack.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 833 Inlägg
16 maj 2008
Jag slipade ner med 400papper, primade, slipade ner primern sedan på med färg.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Diamond
540 Inlägg
16 maj 2008
Trådstartare
tackar för all hjälp.. nu ska jag testa på detta;)

mvh:

robert

I'm Rick James Bitch!

Sök