3707
Sök

Ang. Låta bonocellen ligga kvar innanför glasfibern?

Lite överallt..
612 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
#1
Hejsan

Tänkte ev. plasta egna sidokjolar till Golfen min, och har lite funderingar..

Om man skulle göra mallen i bonocell, och sedan låta bonocellen ligga kvar innanför glasfiberet? Naturligtvis så plasta man inte direkt på bonocellen, men på med lite typ husfärg så går det kanske?

Men frågan är alltså om den kan ligga kvar innuti själva kjolen, eller måste man plasta kjolen i 2 delar och sedan gjuta samman?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

349 Inlägg
19 maj 2008
#2
du behöver ju inte kapsla in bonocellplasten gör bara n halva

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
19 maj 2008
#3
Förslagsvis gör du väl en form utanpå bonocellen, som du sedan plastar i.. Lättare att få till ytfinnish så också!

Lite överallt..
612 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
#4
axelj skrev:
Förslagsvis gör du väl en form utanpå bonocellen, som du sedan plastar i.. Lättare att få till ytfinnish så också!

Okej, var det jag undrade..

För när man ska göra något, ska de hällst vara klart på 5 min, och då hade det gått snabbare att bara kapsla in bonocellen i glasfibret.. wink

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

12 086 Inlägg
19 maj 2008
#5
Bonocellen använder man för att göra en plugg, av pluggen gör du en form, i formen gjuter du en ny kjol!

Så det ska inte va någon bonocell kvar, vissa gör som du beskriver, först en plugg och sedan på med glasfiber och sen slipar och lackar. Det blir tungt och känsligt mot temperaturskillnader, samt a´tt de är tattigt och halvdant

Så gör riktigt, gör rätt! smile

Lite överallt..
612 Inlägg
19 maj 2008
Trådstartare
#6
Ja ja..

Då vet jag.. Får väll ann se hur det blir när de kommer till kritan.. smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.


Sök