hjälp min stereo dog!!

jonne_X
23 mars 2006 · 64 Inlägg

ja har en panasonic mp3 som funkade bra ända till ja skulle koppla in slutsteget. klantig som  ja e tog ja bort säkringen som satt på strömsladden på stereon för den gick hela tiden när ja höjde volymen. så råkade ja nudda vid plussladen eller jorden på själva stereon så den bara dog helt sten död. o de luktade lite bränt osså!       vet någon vad som är felet är det lönt att laga och går det att överhuvudtaget laga felet? TACKSAM FÖR SERIÖSA SVAR

Senast redigerat av jonne_X (23 mars 2006)

Audi A4T (1997)
chrizz Administratör
23 mars 2006 · 11 780 Inlägg

Det låter ju ganska kört tyvärr.

Att ta bort säkringen låter lite dumt. Den finns ju där av en anledning, och att den gick har väl sin anledning också smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
henrikg
23 mars 2006 · 3 Inlägg

Den stereon kan du nog glömma wink

Saab 900 Aero "Trubbnosen" (1985)
Saab 900 Aero "Provbilen" (1988)
jonne_X
23 mars 2006 · 64 Inlägg

går de inte att lämna in den och få den fixad tro?

Audi A4T (1997)
chrizz Administratör
23 mars 2006 · 11 780 Inlägg

jonne_X skrev:
går de inte att lämna in den och få den fixad tro?

Är nån krets bränd så är det nog billigare att bara ersätta än att felsöka och laga.

Allt är väl relativt iofs, nu vet jag ju inte vad det är för stereo och vad den kostar men jag gissar på att det inte är lönt.

Men har du garanti så lämna in den du. Du får en ny antagligen...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
jonne_X
23 mars 2006 · 64 Inlägg

ok de blir dyrt för mig eftersom jag är en fattig student. men aja man lär sig av sina misstag men man kan  ju tyvärr inte få det ogjort.

Audi A4T (1997)
Malmoe SSS -12
23 mars 2006 · 3 217 Inlägg

jonne_X skrev:
ok de blir dyrt för mig eftersom jag är en fattig student. men aja man lär sig av sina misstag men man kan  ju tyvärr inte få det ogjort.

Vem fan är inte det? tongue

Köp en annan begagnad stereo så länge då!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
timpan_87
23 mars 2006 · 781 Inlägg

du har inte sån jävla tur att du bara brände av plussladden eller jorden?

eller säkringen på sterion?

Senast redigerat av timpan_87 (23 mars 2006)

Drönirettab
23 mars 2006 · 21 761 Inlägg

Lätt för mig att vara efterklok men som chrizz sa, säkringen sitter där av en anledning. Går en säkring stup i ett så ska man felsöka, inte ta bort den och köra utan.

Senast redigerat av Drönirettab (23 mars 2006)

Boner
24 mars 2006 · 17 Inlägg

Det finns en risk då du lämnar in stereon för rep även om du har garanti.
Dte kostar ca 450:- att bara checka den, och om dem anser att du gjort något fel så kommer du alltid att få betala ca 450:- och efter det följer ett prisförslag på de fel som hittats och då lönar de sig att köpa ny och lära sig av sina misstag.

Jag pajjade själv en stereo och de var inte lönt att lämna in den. Sedan dess bryter jag alltid strömmen från battereiet när jag ska göra något med ljudsystemet, jävligt viktigt så lätt hänt annars.

ironhead volvoraggare
24 mars 2006 · 4 776 Inlägg

då är det ju bara att köpa en ny den trasiga kan du ju backa över med glädje dom brukar va dyra på att laga såna men är du säkler på att det är hela cden som är trasig och inte bara nån säkring jag gjorde samma tabbe en gång eller jag råka vända plus och jord fel men då gick bara säkringen lättast är ju att du tar tar av kabeln på batteriet om du ska hålla på och installera det sitter en säkring ine i cden också kolla den så att den inte är trasig

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
timpan_87
24 mars 2006 · 781 Inlägg

har du den försäkrad kan du ju slänga den i hamnen och säga den blivit stulen:P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang