7396
Sök

Vad göra med lackerare?

TIG-svetsare
202 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
Tja!
Har lämnat in mitt kjolpaket för lack, lackeraren sa att det skulle ta 1-2 veclor, men är nu inne på 5 veckan, och har fortfarande inte fått mitt paket sad

Vad kan man göra?

När jag snackar med han lovar han bara attdet ska va klart till onsdag, fredag, söndag mm, hela tiden..

Mvh

"Spelar det ingen roll så kvittar det.."

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
22 mars 2006
har du betalat? tycker du ska vänta tålmodigt och när han säger vad det kostar så halverar du det och vägrar betala mer! lovar man nått så ska man hålla det eller gottgöra för misstaget man gjort. om det tar för lång tid ska du "hota" med att ta det till en annan lackerare.

MVH Andreas

ps. kunden har alltid rätt! ds.

man lever bara en gång så lev väl!

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
22 mars 2006
åk dit och vänta på att han ska göra det!

Team Insane Racing

TIG-svetsare
202 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
Nä, har inte betalat inu, men börjar bli orolig..Jag har blivit lovat ett pris, men det ska han dock inte få. Man vill ju inte göra sig ovän med han på något vis, har funderat på att köra upp och titta in hos han för att stressa honom lite, menmen, får hålla mig tills på fredag, annars får en annan lackerare ta över jobbet.

346 Inlägg
22 mars 2006
ja det klart säg att det finns ju fler lackerar om han inte klarar av jobbet..för så är det ju..lycka till iaf

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

260 Inlägg
22 mars 2006
Är det ett kjolpaket till volvon ? och om det är från plast o son så är det ju rena skitkvaliten. Lackeraren hos mig ville nästan inte lacka skiten för att kvaliteten va så dålig. Det tog nog 3-4 veckor mer än han sagt från början. Dom fick lägga ner massor av jobb för att få sån kvalite att det gick att lacka överhuvudtaget.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

TIG-svetsare
202 Inlägg
22 mars 2006
Trådstartare
ja det är till volvon, men det är addon sidokjolar och bakkjol, dessutom har jag byggt ihopa fronten själv, och lagt ner mycket tid på att få finishen på topp, med spackel och primer. Han sa att det var fullt godkännt, och mer llr mindre bara var och spruta över..

mvh

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
22 mars 2006
Det är så när man skall ha något billigt, Lackaren måste ju ta sina vanliga kunder (försäkringsjobb) som han lever på först och sedan när han har lite mindre att göra så tar han ditt. Vill du ha grejorna nu så får du nog betala samma pris som dom andra gör ca 1000kr timmen.

(Nu när det finare vädret kommer så ökar trycket på lackeringen för folk börjar tvätta sina bilar och ser skador som hänt i vinter)

Smoke Tires Not Drugs.

TIG-svetsare
202 Inlägg
23 mars 2006
Trådstartare
fick minasaker idag, tack och lov, blev väldigt nöjd med resultatet!
Dock bestämde jag mig för att inte ha addonkjol bak, utan bygga en egen bakkjol med 850underdel, ihopabyggd med orginal bakkofångare även här!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
23 mars 2006
fick du betala fullt pris då? eller drog han av nåt?

man lever bara en gång så lev väl!

TIG-svetsare
202 Inlägg
23 mars 2006
Trådstartare
drog av rätt kraftigt på priset, som tur va! smile
Senast redigerat av _xXx_ (23 mars 2006)

624 Inlägg
24 mars 2006
du har inte tänkt på att ta dina grejer till nån mer seriös lackerare
kolla med jonny i tanum de har ju helt ny anläggning

Sök