7613
Sök

Billiga katalysatorer?

78 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Måste fixa en ny katt. Men vilka ställen säljs det extra billiga? Och om ingen vet nått ställe med direktanpassade under 2500kr så köper jag en som jag svetsar ist men det skilljer ju inte så jätte mycket upp till en sportkatt och då undrar jag vad gör den för skillnad etc?

Den ska va till en Golf 3 GTI 2.0E -93

234 Inlägg
78 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
Jo men vill inte ha biltema ivägen för musklerna tongue kommer den bli lite segare nu när man byter eftersom den jag har är helt utblåst?

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
23 maj 2008
Kortslutning skrev:
Jo men vill inte ha biltema ivägen för musklerna tongue kommer den bli lite segare nu när man byter eftersom den jag har är helt utblåst?

Urblåst lär den ju inte vara, snarare igensatt. Den går troligtvis inte sämre.

Billiga och bra katalysatorer finns ju överallt.
http://www.turbomeck.se/kat.htm som exempel

78 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
axelj skrev:
Kortslutning skrev:

Urblåst lär den ju inte vara, snarare igensatt. Den går troligtvis inte sämre.

Billiga och bra katalysatorer finns ju överallt.
http://www.turbomeck.se/kat.htm som exempel

Komiskt nog JO, inte en enda bit kvar i den, INTE en enda!! lol
Så det bör ju bli mer motstånd antar jag.

Kattteknik har jag snackat med och det är ju dom som ville ha 2500+frakt+LÅNG levtid

Meister
6 763 Inlägg
23 maj 2008
Kortslutning skrev:

Du vill ha en billig katt men den får inte vara ifrån biltema för att den stjäl för mycket effekt? Har du läst de eller är de något som du tror eftersom att de är biltema?

78 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Kortslutning skrev:

Du vill ha en billig katt men den får inte vara ifrån biltema för att den stjäl för mycket effekt? Har du läst de eller är de något som du tror eftersom att de är biltema?

får och får.. har dom ens sportkattar? Men alla tips är bra.

Men vad tror ni, kommer den bli segare om jag köper en orginalkatt eftersom denna jag har nu är helt utblåst? kommer ju sättas massa extra motstånd nu ju. Och förhoppningsvis så kommer den starta lätt med lite motstånd men tänkte mest på effektmässigt nu?

Meister
6 763 Inlägg
23 maj 2008
Kortslutning skrev:
camaro67 skrev:
Kortslutning skrev:

får och får.. har dom ens sportkattar? Men alla tips är bra.

Men vad tror ni, kommer den bli segare om jag köper en orginalkatt eftersom denna jag har nu är helt utblåst? kommer ju sättas massa extra motstånd nu ju. Och förhoppningsvis så kommer den starta lätt med lite motstånd men tänkte mest på effektmässigt nu?

Är du ute efter en sportkatt eller en billig katt? för en sportkatt blir aldrig helt billig. Men lite effektförlust kommer du kanske att få men de är nog så lite så de inte gör något

78 Inlägg
23 maj 2008
Trådstartare
har kollat lite och det skiljer typ 500kr mellan dom och eftersom jag inte vet hur det drabbar effekten men orginal så vill jag gärna veta smile för känns surt om man svetsar dit en orginal som jag blir besviken på effekten för då är det inte kul... Men det är bara 116hk på denna så det kanske inte gör non skillnad egentligen elr vad tros, hade en likadan innan som gick betydligt segare och tänkte på att avgassystemet antagligen ahr gjort den skillnaden.

Sök