5007
Sök

Problem med airbag lampa i Tiguan - eller motsvarande VW Golf V / Passat

3 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#1
Hej !

Någon annan som råkat ut för att airbag-lampan börjat lysa när Ni kopplat in ny stereo i typ Golf V / Passat.

Kör med en CAN-buss adapter för att snappa upp signalerna - kan det vara denna som ställt till det ?!

Jag testade med orginalstereon igen men lampan lyser ändå - bilen är helt ny..

Kan det ha något med adaptern eller tror Ni bara det kan vara otur att någon givare pajat ?!

Tacksam för alla svar !

/ Fredrik

BMW fantast
1 172 Inlägg
25 maj 2008
#2
under radion sitter nog en kontrollampa till airbagen på passagerar sidan... en polare som sitter breve mig nu jobbar som elektriker/felsökare på VAG, och säger att många som pillar på stereon brukar råka stöta till den(dra i den) så det blir en felkod.. spec om man har tändningen på... måste radera felkoden säger han...  hoppas det kan stämma.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!


Sök