4762
Sök

Slutsteg blir överhettat fort och stänger sig själva (Protect)

TIG-svetsare
226 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#1
Tjenna!

Undrar om någon kan hjälpa mig, eller har något svar på mitt probem.

Jag har et DLS ca-23
och en MTX Thunder 5500 T5512-44 (dubla 4homs talspolar)
jag köpte detta av en god vän som har haft detta i sin bil, fast då med 2st likadana basar till samma steg och då fungerade det helt utan problem. dock vet jag inte hur han hadde det kopplat,
om han hadde basarna serie koplade eller paralel kopplade. eller om han hadde steget bryggat till en kanal.
jag har den paralel koplad så den är på 2 ohm och steget bryggat!

Nu kommer själva problemet!
Slutseget blir extremt varmt, så varmt att det inte går att ta på det. och det går väldigt snabbt, sen bara klickar det. så måste jag stänga av å sätta på stereon å det funkar igen. men samma sak händer om jag skruvar upp lite igen. är slutseget förklent eller har jag det felkoplat?

Tack påföhand! //Mvh Niklas

Här är en bild på det tongue
https://www1.garaget.org/archive/76/75117/74737/large_74737-881730.jpg

Drive it like you stole it ;)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
25 maj 2008
#2
Det steget är 4ohm stabilt bryggat.
Du får seriekoppla talspolarna till 8 ohm sen brygga basen på steget.
Så har du troligtvis löst dina problem.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

TIG-svetsare
226 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#3
BMTech skrev:
Det steget är 4ohm stabilt bryggat.
Du får seriekoppla talspolarna till 8 ohm sen brygga basen på steget.
Så har du troligtvis löst dina problem.

Okey. jag har slutsteget bryggat till en kanal. hur kommer det bli skillnad? kommer den bli mer trögspelad eller?

Drive it like you stole it ;)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 maj 2008
#4
Eller så kan du köra med en spole per kanal.
Blir mer eller mindre samma sak som att köra spolarna i serie.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

399 Inlägg
25 maj 2008
#5
Lonefox skrev:
Eller så kan du köra med en spole per kanal.
Blir mer eller mindre samma sak som att köra spolarna i serie.

Det förutsätter ju att signalen in i steget är riktig mono, annars blir de inge bra att ha spole 1 spela vänster kanal o spole 2 höger kanal
Senast redigerat av Maildaemon (25 maj 2008)


TIG-svetsare
226 Inlägg
25 maj 2008
Trådstartare
#6
Jag har prövat att köra den seriekopplad (8ohm) å det blev inge bra tryck.. så jag la i min gamla GAS 12 ist tongue spela sönder den lite tänkte jag tongue
Ny huvud enhet imorgon btw http://www.pioneer.eu/eur/products/25/1 … index.html

Riktigt gosig!! wink  ha det

Drive it like you stole it ;)

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 maj 2008
#7
Maildaemon skrev:
Lonefox skrev:
Eller så kan du köra med en spole per kanal.
Blir mer eller mindre samma sak som att köra spolarna i serie.

Det förutsätter ju att signalen in i steget är riktig mono, annars blir de inge bra att ha spole 1 spela vänster kanal o spole 2 höger kanal

Sant sant......glömde påpeka det.
Inte lätt på ålderns höst wink Tack big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP


Sök