5282
Sök

köpa bil från Tyskland priser och lite info tack

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
tjenare
hade tänkt åka till tyskland och köpa hem 2 bilar
en 525 E34 och en 325 E36 coupe
är ju inte så dyra där om man kollar lite
men det svåraste är ju hur man ska göra med alla papper
är det dyrt att regga dom i sverige ? och är det värt det kan ju få en 325 E36 coupe i fint skick för 35-40 här har sett några i tyskland för 15-20
E34orna är ju riktigt billiga i tyskland om man jämför med sverige
så är det värt det ?
gärna lite prisuppgifter tack smile

study
772 Inlägg
26 maj 2008
autopower.se där finns det all info du behöver.

10k är regkostanden har jag för mig men dubbel kolla.

DFFL
9 020 Inlägg
26 maj 2008
Du kommer tjäna 5-10000 i slutändan.
Vilket inte jag tycker är värt pengarna med tanke på att du inte har en aning om papper och mätare stämmer.

Trots allt gammla bilar...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 079 Inlägg
26 maj 2008
FireTraXX skrev:
Du kommer tjäna 5-10000 i slutändan.
Vilket inte jag tycker är värt pengarna med tanke på att du inte har en aning om papper och mätare stämmer.

Trots allt gammla bilar...

kommer spara  5-10000 i slutändan, om han inte säljer den då kan han börja tjäna

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
ok tack för svaren
ska kolla in autopower.se
firetraxx hehe vet om det där med miltalen och tyskarnas fuskande
därför har man dator med sig wink

C20LET
1 041 Inlägg
26 maj 2008
har för mig att det kostar 1500-3000kr o få nya skylltar samt besiktiga alltså reg bes sedan vanlig bes på bilprovningen med svenska skylltar o så, men kolla om det e värt.
Ps i tyskland e det fängelse straff om man fifflar med mätare så jag skulle heller köpa från tyskland än sverige.
men enklast o ringa vv o fråga om det mesta.

Vi tycker olika vet jag, that's it

Meister
6 763 Inlägg
26 maj 2008
Calibra_92 skrev:
har för mig att det kostar 1500-3000kr o få nya skylltar samt besiktiga alltså reg bes sedan vanlig bes på bilprovningen med svenska skylltar o så, men kolla om det e värt.
Ps i tyskland e det fängelse straff om man fifflar med mätare så jag skulle heller köpa från tyskland än sverige.

De är ju tvärt om mot vad jag har hört. I Tyskland så får du skruva mätare hur mycke du vill bara du upplyser köparen om det. Vilket man givetvis inte gör. I Sverige däremot räknas de som bedrägeri och är möjligt få ett fängelsestraff

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Calibra_92 skrev:

De är ju tvärt om mot vad jag har hört. I Tyskland så får du skruva mätare hur mycke du vill bara du upplyser köparen om det. Vilket man givetvis inte gör. I Sverige däremot räknas de som bedrägeri och är möjligt få ett fängelsestraff

det har jag me hört
men har man dator så kan man ju kolla mätarställnigen eftersom det är digitalt på dom
har kollat på några E36or coupe 325 nu och har hittat ett par som rullat runt 17000 och kostar runt 10-14k
stämmer mätartalen så är det riktigt billigt
köper ju helst en 325a med rasad motor då det hade tänkt bli lite projekt bygge
men hemlighets stämplat längre en så ^^

Sök