2839
Sök

Dra slutstegskablar mm till Saab 9-3?

47 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Hej,

jag skulle behöva lite hjälp med att dra kablar till slutsteget på min Saab 9-3 aero -00.
Första saaben jag äger så är lite vilse på just dem bilarna. Hur monterar man bort instegslisterna? Var passar bäst att dra igenom strömkabeln från motorrummet in till kupén? Bästa jordningsplats?

Jag skulle verkligen uppskatta svar på mina frågor, är som sagt inte hemma på Saab alls.

Tack på förhand.

Hälsningar Robert

77 Inlägg
26 maj 2008
det borde väl vara någolunda samma som på ng900? instegslisterna är bara dra rakt upp, dom sitter med clips, jag drog in kabeln via samma väg som coupefläkt kabeln går in, framför fötterna på passageraren iaf. tänk på att dra lågnivå och ström på varsinn sida, annars kan du få störningar. jag gjordade i reservhjulsbaljan=) skrapa bort färgen och sen ska det vara klart att jorda! smile

47 Inlägg
26 maj 2008
Trådstartare
Okej, tack. Räcker 6 meter strömkabel om man drar in strömmen via passagerarsidan? Batteriet sitter ju på förarsidan bortåt framlyktan? Borde räcka tycker jag smile
Hoppas instegslisterna klarar lite tryck bara, så att dem inte spricker eller likanndde när man monterar bort dem.

Tack för svaren.

Sök