Thinner räcker inte.
Behövs siliconinferner för att få bort alla fettfläckar etc.
Blås av bilen och torka före med handen och handske(för att undvika hudfett på lacken).
Tvätta med inferner.
Maskera in bilen.
Tvätta med inferner.
Blås av bilen igen med utsug igång(om utsug finns tillgänglig).
Låt stå med utsug en stund, beroende på fläktarnas kapacitet.
Sedan klibbduk ÖVERALLT på lackytan och omkring.
Nu kommer det vara hyffsat dammfritt. Men för att minska det ytterliggare så använd antistatisk luftslang och filterregulator med 8mikron filtrering.
Sedan kan man få mindre dammkorn vid sprutmålningen med högre sprutttryck än med för lite, beroende på vad trycket ska vara till lackfabrikatet. Så värt att kolla.
Lycka till!
Senast redigerat av Speedman (30 maj 2008)