dom flesta brukar ju sätta det nånstans i bagaget när man inte har plats under huven för ett till. tänk bara på att ha ett slutet batteri, typ optima eller liknande om du ska ha det där bak.
Ja, bagaget är lämpligaste stället. Då blir det korta avstånd till steget/stegen och det extra batteriet kan utnyttjas på bästa sätt. Vet inte riktigt hur det ser ut i bagaget på en V40 men om det tex finns någon lucka på sidorna så kan man montera batteriet där, alternativt i en reservhjulsbalja.