Kör DU bil bra - tycker du själv ?

rotary12
27 maj 2008 · 482 Inlägg

Tror jag ligger på ca 50-70 tongue Inte bäst och inte sämst cool

Jodå... Så är det serru!
Volvo 142 (1973)
trippelturbo Trucker
27 maj 2008 · 2 710 Inlägg

J-FORSGREN skrev:

Mr-A skrev:
100....när jag får körkortet big_smile

moget svar.


Just precis. Självklart är man bättre i sin hemkommun än andra kommuner eller städer. Bor i Västerås och känner till staden rätt bra därför kör jag bra också. Men åker jag till sthlm är jag inte samma chauuför..då jag mer måste hålla reda på skyltar än annat haha.. smile

Tror själv att jag ligger nånstans runt 60-80 iaf i norrköping där man känner till det nästan överallt och har koll på vart det brukar springa idioter rakt ut o.s.v

Fart missbrukare
Joo
28 maj 2008 · 741 Inlägg

alexbenhard skrev:

Joo skrev:
Jag har kört av vägen 2 gånger och jag har haft körkort i 6 månader nu men men:
Anser mig själv efter de olyckor som hänt att jag ligger kanske på skalan som du sa 1-100 så ligger jag nog på 40 kanske tongue

Inte för att vara elak men gå av vägen 2 ggr på 6 månader och kalla det för 40.
Vad är då 1?

Vet du anledningen till att jag körde av? jag antar inte det va?

ErikAxelsson skrev:
konstigt att du kör av då wiljam.. du kör som ett svin smile

vafan lite roligt måste man väl få ha wink

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
28 maj 2008 · 5 753 Inlägg

skull väll inte säga att man är helt fyskam på att köra... men det finns ju alltid dom som är bättre på allting  smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Casy vinnarskalle!
28 maj 2008 · 907 Inlägg

Frågan i sig är ganska bred. Det beror på vad man menar med "bra"? Själv har jag hitentills inte krockat (haft kortet i drygt 3 år), aldrig fått böter av polis (inte ens parkeringsböter). Och i övrigt kör jag väl som alla andra gas-glada personer. Däremot har jag varit väldigt nära att krocka med rådjur flertalet gånger. Det känns som att det kommer smälla snart =/

Ska jag betygsätta mig själv? Då måste det bli 50, eftersom jag är neutral.

BMW M3 "Crisis" (2002)
Micksson
31 maj 2008 · 343 Inlägg

50-70 kanske? Brukar anpassa hastigheten till dom andra bilarna på motorvägen så jag är ingen som ligger i röven på bilarna i vänsterfilen och pressar plattan i mattan.. Och i tätbebyggt område så är det alltid lagliga farter.

Tweak
31 maj 2008 · 379 Inlägg

Skulle säga att jag ligger på 40-50. Har haft kortet i strax nästan 13 månader och har ännu inte råkat ut för något speciellt, varken någon krock eller böter. Tycker inte jag är över "medel" iaf.

Tyskstuk är äckligt.
Muttley
31 maj 2008 ·

ligger över medel må jag säga, tar hänsyn till andra om de visar hänsyn mot mig, oftast snäll mot andra trafikanter och försöker förstå om de hamnar i en situation där de verkar ha lite problem.
håller hastigheterna rätt bra, alltid när jag har folk i bilen kör jag lugnt.
håller avstånd och vill ha avstånd bak mig med.

mc kör jag förnuftigt och gör allt för att inte bli avträngd av alla bilister som verkar få ner sitt betyg på - 100 när de vill köra om mc eller kör ut framför mig.

förlåt men jag är så trött på alla bilister som jävlas med en när man kör två hjuligt


jag ligger uppe vid 80 89 något. kör bil varje dag ochär ute i mycket trafik, har haft körkort i 4 år och kört bil sedan jag var 14.

Super_Micke Bildrulle
1 juni 2008 · 499 Inlägg

Svårt att bedömma sig själv, ärligt åtminstone.

Allt som oftast följer jag tempot som är på vägen, om man inte hittar någon om sniglar sig fram i 35 på 50 väg bara för att polisen ligger framför. Men händer att man kör fortare än så. Blinkar allt som oftast (uteblir ibland när jag inte har någon bil eller levande varelse inom synhåll).

Läser trafiken en bra bit framför bilen för att slippa panikbromsa, det gör de flesta andra redan så bra.

Vid övergångsställen ser jag mig om ordentligt och saktar ner i god tid för att tillåta gående att ta sig över, såvida den gående vinkar förbi mig.

Om det står en bil på väggren på motorväg ser jag till att hålla mig till vänster, så långt jag kan komma.

Har 8 fläckfria år, om man bortser från ett vildsvin som var trött på livet.

På det stora hela skulle jag utan tvekan skriva mig som en mycket bra förare. 75-85 någonstans.

Som nybliven bilförare tyckte man att man var bra, men min körskolelärare sa det bäst. Att man har körkort betyder inte att man är bra på att köra bil, bara att man kan...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
VictorD Med Jetplan i generna
1 juni 2008 · 413 Inlägg

Supra_Micke skrev:
Svårt att bedömma sig själv, ärligt åtminstone.

Allt som oftast följer jag tempot som är på vägen, om man inte hittar någon om sniglar sig fram i 35 på 50 väg bara för att polisen ligger framför. Men händer att man kör fortare än så. Blinkar allt som oftast (uteblir ibland när jag inte har någon bil eller levande varelse inom synhåll).

Läser trafiken en bra bit framför bilen för att slippa panikbromsa, det gör de flesta andra redan så bra.

Vid övergångsställen ser jag mig om ordentligt och saktar ner i god tid för att tillåta gående att ta sig över, såvida den gående vinkar förbi mig.

Om det står en bil på väggren på motorväg ser jag till att hålla mig till vänster, så långt jag kan komma.

Har 8 fläckfria år, om man bortser från ett vildsvin som var trött på livet.

På det stora hela skulle jag utan tvekan skriva mig som en mycket bra förare. 75-85 någonstans.

Som nybliven bilförare tyckte man att man var bra, men min körskolelärare sa det bäst. Att man har körkort betyder inte att man är bra på att köra bil, bara att man kan...

Min körlärare sa att den gyllene åldern för en bilförare är när man är runt 37 år. Först då är man en riktigt bra bilförare. Jag har 17 år dit jag :)

Tror själv inte man är så bra när man är under 25 (ungefär) som alla påstår sig vara. Man gör många fel som oerfaren bilförare. Jag har haft körkort nu i två år och sätter in mig någonstans runt 40 på skalan, give or take.

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."
Muttley
1 juni 2008 ·

VictorD skrev:

Supra_Micke skrev:
Svårt att bedömma sig själv, ärligt åtminstone.

Allt som oftast följer jag tempot som är på vägen, om man inte hittar någon om sniglar sig fram i 35 på 50 väg bara för att polisen ligger framför. Men händer att man kör fortare än så. Blinkar allt som oftast (uteblir ibland när jag inte har någon bil eller levande varelse inom synhåll).

Läser trafiken en bra bit framför bilen för att slippa panikbromsa, det gör de flesta andra redan så bra.

Vid övergångsställen ser jag mig om ordentligt och saktar ner i god tid för att tillåta gående att ta sig över, såvida den gående vinkar förbi mig.

Om det står en bil på väggren på motorväg ser jag till att hålla mig till vänster, så långt jag kan komma.

Har 8 fläckfria år, om man bortser från ett vildsvin som var trött på livet.

På det stora hela skulle jag utan tvekan skriva mig som en mycket bra förare. 75-85 någonstans.

Som nybliven bilförare tyckte man att man var bra, men min körskolelärare sa det bäst. Att man har körkort betyder inte att man är bra på att köra bil, bara att man kan...

Min körlärare sa att den gyllene åldern för en bilförare är när man är runt 37 år. Först då är man en riktigt bra bilförare. Jag har 17 år dit jag smile

Tror själv inte man är så bra när man är under 25 (ungefär) som alla påstår sig vara. Man gör många fel som oerfaren bilförare. Jag har haft körkort nu i två år och sätter in mig någonstans runt 40 på skalan, give or take.

du menar den åldern där de tror de ska äga vägen för att de haft körkort så länge ?. allt beror helt enkelt på hur många timmar man är ute och köra på vägarna och hur mycket man är intresserad av att lära sig helt enkelt. många kan vara skitbra förare som är under 25, til och med under 20. de beror på hur många timmar man fått köra bil helt enkelt
jag säger att en bra förare är en förare som kan hantera de flesta situationer och tar hänsyn till alla andra. men de gör ingen ute på gatan idag förutom gamla tanter och gubbar som inte vågar köra upp i röven utan håller avståndet.

T5Black
1 juni 2008 · 451 Inlägg

man får börja med en skit bil så man leka av sig, men nu är man ju hyffsat skillad ändå tycker jag efter strax över 2 års bilkörning!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang