4492
Sök

Bilen – en dödsfälla för hunden

355 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
tänk på att inte lämna era hundar i bilarna....

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2590524.ab

355 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
740glidarN skrev:
Känns som det händer relativt ofta att hundar och andra djur lämnas i bilar varma sommardagar, skrämmande att folk inte tänker längre.

ja helt klart skulle jag se att en hund sitter länge i en bil så tvekar jag inte att krossa rutan ..

Miklen
3 juni 2008
...behöver inte vara en varm sommardag.. Läste nån gång dom hade mätt i en bil.. en vanlig mulen dag me sol ovanpå.. lite halvvarmt.. blev sisådär 55-60 grader varmt i bilen.. utan direkt sol..

NissanMotorsport
3 juni 2008
anderssonboy skrev:
740glidarN skrev:
Känns som det händer relativt ofta att hundar och andra djur lämnas i bilar varma sommardagar, skrämmande att folk inte tänker längre.

ja helt klart skulle jag se att en hund sitter länge i en bil så tvekar jag inte att krossa rutan ..

samma här, har inte polisen sagt att det är helt lagligt att slå in en ruta om man ser en hund som lider utav att det är för varmt? har för mig det..  skulle inte tveka en sekund jag heller att slå in en, sen kontakta ägaren..

355 Inlägg
3 juni 2008
Trådstartare
SupraDupraFly skrev:
anderssonboy skrev:
740glidarN skrev:

samma här, har inte polisen sagt att det är helt lagligt att slå in en ruta om man ser en hund som lider utav att det är för varmt? har för mig det..  skulle inte tveka en sekund jag heller att slå in en, sen kontakta ägaren..

jag vet inte vad polisen säger om det men jag tar gärna lite böter för att räda ett liv.. tongue

* Klåpare
1 718 Inlägg
3 juni 2008
Jo det är lagligt om man kan bevisa att hunden lider av värmen i bilen. Och det kan man om man sett hunden sitta i bilen runt en timme. Ägaren kan nämligen bli dömd för djurplågeri om ingen ruta är öppen, så vill man inte krossa rutan själv så kan man ringa polisen och be dom komma och göra det.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

1 059 Inlägg
3 juni 2008
skulle också slå sönder rutan utan o fundera. har själv hund så man blir mörkrädd när man ser vad folk gör mot sin djur.
bara o ringa sos alarm o be o få polisen så får man tillstånd o ta en ruta samt att dom kommer ut o skriver rapport.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök