hej har en volvo 740 gle 88 och har separat knap till dimljusen fram men kan bara starta dimljusen när helljuset är igång vill ha så de funkar att bara köra med parkeringsljus och dimljusen på.. nån som vet hur jag ska göra?
du har antagligen tagit plus till brytaren från helljuskabeln, leta på parkeringsljus sladden i motorutrymmet koppla på en förgrening eller en sockerbit, dra in en kabel till kupén, koppla sladden in plus på brytaren så borde det funka
har kopplat så jag har ström till dimljusen nu hela tiden bara trycka p åen knapp men jag kan inte sätta så bara perkeringsljusen är igång halvljuset startar samtidigt
bytet räläet till ljuset så nu kan jag ha enbart parkerings ljus igång men dimljuset går inte att anväda samtidigt sätter jag på dimljuset först sen vrider knappen till lyset till miten läget då slår reläet från till dimljuset o de läger av .. kan inte komam på nån lösning på de hela o orkar inte dra om elen till dimljusen .. nån som vet hur jag ska göra?
Jag tror nästan att det finns en färdig kabel för att sätta på imljusen oberoende av övrig belysning. Morsan har dubbla knappar till dim och extraljus i sin GL 88:a, och det är orginalkopplingar. Ta loss själva knapp panelen och kolla om du har någon extra kontakt som passar på knappen till dimljuset. inget farligt kan hända så var inte radd för att prova de kontakter du hittar.
Jag tror nästan att det finns en färdig kabel för att sätta på imljusen oberoende av övrig belysning. Morsan har dubbla knappar till dim och extraljus i sin GL 88:a, och det är orginalkopplingar. Ta loss själva knapp panelen och kolla om du har någon extra kontakt som passar på knappen till dimljuset. inget farligt kan hända så var inte radd för att prova de kontakter du hittar.
japp finn kablage till de, går ju att köpa ett komplett kitt med dimmljus fästen knapp relä kablar hos volvo, men kostar några slantar