4103
Sök

farbrorbozze

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk Sandviken

Foruminlägg
Medlem sedan
26 december 2006
Senaste besöket
20 juni
Bloggfunktionen på Garaget är inte längre aktiv, men alla tidigare inlägg finns kvar att läsa på respektive användares sida. Nya inlägg hänvisas till forumet.

PV-dels shoppande...

23 april 2010
993
Har vart & handlat hjul till PVn nu:)
4a hjul
4a navkapslar
4a snobbringar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/912193_bxhblm.jpg
2010-04-23 Äntligen hjul igen :) 4a hjul med snobbisar&kapslar inhandlades idag.

Uppdatering en timme senare........

Har tvättat av & penslat en fälg med röd mekanlack nu som prov... blir nog bra...
frågan är om jag ska lägga på whitewallfärg eller lösa whitewall, provade lägga in
lite vitt i paint när jag redigerade bilden.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/912250_hbhxrm.jpg
2010-04-23 Penslat rödfärg på en av dom nyinhandlade fälgarna.

Längesen sist men det händer inte mycke heller.

21 april 2010
883
V70n i förra inlägget står fortfarande kvar den med.
Igår kapades det ved & idag har jag vart i garaget & jobbat på vedtransportören jag reparerar åt min "lackerarkompis"
sen tryckte jag i bussningarna i PVns bärarmar bara för att känna att jag gjort nåt "vettigt" åxå ;))

Lite bilder på allt detta:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/911075_qg5zxd.jpg
2010-04-21 Bärarmsbussningar på plats (avancerat jobb)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/911084_4753lt.jpg
2010-04-21 Vedtransportör, 5-meter ränna är inte lätt att brottas med ;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/911085_cvx950.jpg
2010-04-20 Högen växer & växer.... men fortfarnde är det nog 15kbm 5meters kvar att kapa, sen ska det klyvas med ;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/911089_gmsm00.jpg
2010-04-21 Underbart & mötas av dessa 5-små pipande godbitar när man kommer hem från jobbet (eller varje gång man tittar in till dom & säger hej)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/911098_lhttu2.jpg
2010-04-21 Mamma Hildur börjar tycka ungarna är jobbiga nu ;)

Sugen på att fixa en krockad V70 ??

13 april 2010
1778
Tog lite fler foton idag. se även en tidigare blogg.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/898172_e32tjg.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/904088_tqgw0u.jpg
H.bakskärm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/904089_sagt70.jpg
V.fram lite uttryckt

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/904090_yw34bo.jpg
Reservhjulsbaljan

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/904091_xvzl0h.jpg
Höger tröskel/golv

Falun & Marknad...

10 april 2010
1066
Uppdatering kommer i eftermiddag/kväll om jag handlat nåt ;)

Detta blev det idag & väldigt tomt i plånboken ;)

Till A-forden: Kederlist,typskylt till torpedväggen,vindruteram,

Till PVn: Tätningslist mellan motorhuv&torpedvägg.

Till Puchen: "DAKOTA" dekaler till tanken.

Till farsans DKW-125a: Packningsats.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/900918_vqdlhn.jpg
2010-04-10 Vindruteram kan vara bra & ha... nu har jag två så den förre blir väl "över" *köpt på Falumarknaden idag*
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/900919_ff4wjj.jpg
2010-04-10 Torpesskylt till A-forden *köpt på Falumarknaden idag*

vedkapning & liiiite liiiite PV pyssel

8 april 2010
1170
Vedkapningen går fortfarande på fullvarv så bilarna får stå åt sidan.

Men fick iaf hem den efterlängtade instruktionsboken till PVn idag
som jag köpt osett & förskottsbetalt & förvånande nog höll den högre
standard än jag vågat hoppas på :)

Sen har jag lagt 2a bärarmen i citronsyrabad då jag kom på att jag
hade sånt rostlösningsmedel hemma :)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/899049_3z58d8.jpg
2010-04-08 Lite ved :)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/899039_qeybnf.jpg
2010-04-08 Instruktionsbok 544B
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/899051_tzv45e.jpg
2010-04-08 Bärarm i rostlösningsbad.

Uppdatering, Efter avslutat bad:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/904642_3bpxhp.jpg

En krockad Volvo V70 på gården......

7 april 2010
3714
Fast tur som är så e det inte min bil utan lillebrors ;)
En lätt begangad 99ans V70 Greyline 2,4 140hk automat med 20945mil på mätarn.


Kanske nåt för den händige plåtslagaren att sätta klorna i ??

H.F + H.B Skärm, motorhuv, stötfångare, front, sidokjol, bucklor under, mm mm mm mm
blir nog inte bil av den igen tyvärr.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/898172_e32tjg.jpg
2010-04-07 Idag dumpades brorsans krockade V70 här hemma på gården, får väl se vad som händer med den. ska kolla över vad som behövs fixas , bensinläcka mm , sen får vi se vad som händer... kanske sälja som den står.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/898368_vdswej.jpg
Bakändan på V70n är lite bulad på högersidan med.

fått hem ränna till transportören nu :)

7 april 2010
1003
Ska "bara" svetsas på plats :D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/897733_311xlc.jpg
Ny ränna hem levererad, tur jag slipper betala delarna iaf ;)

Skitgrejjor :(

4 april 2010
1780
FAN vilken tid det ska ta & få ordning på en vedtransportör då :(
kan ju bero på att kompisen som äger den har vandaliserat den ganska rejält ;)

Men men nu har vi iaf fixat lite delar & sen åkte givetvis kompisen iväg till sin stuga över påsken så jag får bygga ensam, vadkapning dagtid & vedtransportörsrenoverin kvällstid är vad livet innehåller just nu ;)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/893921_gpmn4r.jpg
Lite ved har iaf passerat förbi kapklingan dom dagar jag hållt på (ja lite hjälp har jag fått med langning av trän) :)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/893896_8gf9tc.jpg
Sönderkapad & vandaliserad vedtransportör ska förvandlas till nånting som funkar :D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/893903_uz7ny0.jpg
Inte nog med att han hade knäckt rännan , han körde dessutom slut på gamla motorn&växelhuset... eller om det var i omvänd ordning, nu har vi iaf snott denna motor av hans farsa & ska montera den istället. Hoppas att växelhuset ska ge lagom hastighet, (varvar ca 16-17rpm)

Kattungar växer som saaatan <3

4 april 2010
906
Gulliga så ända in i helvete, dom är 8½ dag nu vid skrivtillfället ,
5st små dunbollar som föddes mellan 22.10-23.35 fredan den 26/3 :)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891524_xjw7c2.jpg
2010-01-22 "tillverkning"
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891527_percp7.jpg
2010-03-26/27 ca 1tim efter 5e & sista ungen fötts.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891532_gwruuz.jpg
2010-04-04 8½-dagar gamla & sover så sött medan mammsen är & käkar <3

Lite PV delar handlades igår :)

3 april 2010
1459
Fick hemleverans av den viktiga V-undre bärarmen, inklusive spindlar, & andra övre/undre bärarmar
som följde med på köpet, det tackar jag den snälle http://www.garaget.org/Opelmicke för att han ville leverera hem till mig, lite pengar & två vw navkapslar gjorde honom nöjd tror jag, & så fick jag gosa med gulliga små hundar med. :)

*uppdatering 22.00*
I eftermiddag har jag tvättat motorummet på PVn, plockat isär bärarmen som ni ser nedan,
rengjort & målat kylaren, mm mm mm

BILDER FRÅN IGÅR:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/890625_o6wq6y.jpg
2010-04-02 Ny V-bärarm
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/890632_cm1llg.jpg
2010-04-02 "Ny" V-bärarm

DAGSFÄRSKA BILDER:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891146_qzlfxz.jpg
2010-04-03 *tvätta,tvätta,tvätta*
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891148_713p9s.jpg
2010-04-03 *tvätta,tvätta,tvätta*
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891152_4f6291.jpg
2010-04-03 *tvätta,tvätta,tvätta* (observera det gula krysset som troligen är en fabriksmarkering)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891158_zvekp7.jpg
2010-04-03 *tvätta,tvätta,tvätta* (Behövs lite jobb på elsystemet mm)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891165_pyx911.jpg
2010-04-03 *tvätta,tvätta,tvätta*
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891167_lfus8o.jpg
2010-04-03 *tvätta,tvätta,tvätta* Ska dit med den kromade fläktmotorplattan & nya röda slangar, sen duger det.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891175_pjn546.jpg
2010-04-03 *tvätta,tvätta,tvätta*
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891176_8z0er8.jpg
2010-04-03 *måla,måla,måla*
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/891178_hwkmfm.jpg
2010-04-03 Bärarmen isärplockad & renskrapad, nu återstår blästring & målning

Idag äre den stora dagen :)

1 april 2010
939
Den stora vedkapardagen alltså... nu sätter jag ingång vedkapen :D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/888972_sql5j0.jpg
den 14e mars fick jag hem veden men förs idag sätter jag igång med kapandet... & detta är inget Aprilskämt :)

Mellan regnskurarna så har jag kapat lite ved iaf ;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/889287_p0xmu4.jpg
2010-04-01 första dagen på högen avklarad.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/889294_zrza5u.jpg
2010-04-01 Mjukstart på kapningen denna första dag.

Biljäveln strular vidare...

31 mars 2010
1035
Inatt efter jobbet rev jag bort vattenpumpen på 745an & konstaterade att det behövdes en ny.
Nu har jag vart till Volvo Sandviken & handlat vattenpump, sen lämnat tillbaka farsans bil & tagit en uppfriskande morgonprommis hem från honom :) Nu frukost sen tokskruva (från ca 8.30) om man ska få fart på bilen till det är dax för jobbet :)

*uppdatering kl.11.00*
fick borra ur & gänga om dom två avdragna skruvarna & sen jävlas bra innan pumpen kom på plats.
men nu funkar bilen igen :)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/888291_qjfu5w.jpg
Grisigt blire när vattenpumpspackningen går :(

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/888918_60n6yk.jpg
Skruvjävlar..........

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/888920_ndid3j.jpg
600kr fattigare :(

Jobbiga biljäääävel :(

30 mars 2010
953
igår när jag åkte hem från jobbet så började vattenpumpen på 745an spruta vatten :(

Nån som har lust att komma & förfrysa fingrarna & byta pump åt mig?

Mitt i natta & massa katta... (försök till rim)

27 mars 2010
1046
Nu ikväll 26/3 har min kattflicka levererat 5st små tussar, får se i nattens mörker om det finns fler i magen på henne ;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/885755_67xtgd.jpg
2010-03-26 5st Söta små nyfödda tussbollar & en trött mamma

Paketöppning :)

26 mars 2010
1028
idag fick jag sms om att paketet från PV-klubben fanns att hämta på posten så jag svängde in där på vägen hem från jobbet & hämtade, nu har jag rivit upp & fotat allt bara för att kunna SKRYYYYTA för er ;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/885550_3pudnj.jpg
2010-03-26 gummibussningar till nedre bärarm,gummi till gasreglage & skylt till säkringsdosa.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/885559_2lunlx.jpg
2010-03-26 Slang till värmepaket, ventilkåpspackning & fläktrem.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/885561_00zczi.jpg
2010-03-26 Motorfärg & tändstift



Sök