4672
Sök

farbrorbozze

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk Sandviken

Foruminlägg
Medlem sedan
26 december 2006
Senaste besöket
20 juni
Bloggfunktionen på Garaget är inte längre aktiv, men alla tidigare inlägg finns kvar att läsa på respektive användares sida. Nya inlägg hänvisas till forumet.

PV-pulande

28 oktober 2009
751
Har gjort iordning 2st huvudcylindrar till PV på rasterna på jobbet idag, & sen fick jag hjälp av en jobbarkompis att pinnsvetsa B16sportgrenröret, & sen bytt till vinterdäck på 745an åxå....
Ska försöka ta mig upp i tid & montera huvudcylindern imöra förmiddag.
Sen kanske fortsätta sortera PV-delar ;)
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=93138

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/791205_ykbjzj.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/791199_aokh3a.jpg

Råkade shoppa loss igår ;)

20 oktober 2009
614
handlade lite PV delar plus att jag fick hem delarna jag beställde på nätet i förraveckan , nu jäklar blire njutning för ögat under sorteringen hemma :)

kolla mappen. den kommer fyllas på med fler bilder inom nån dag --->
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=93138

Detta är det jag beställde från http://www.veteranshop.se/
Till A-forden:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/786837_jnbbat.jpg
till PVn:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/786831_t9nvfb.jpg

Pontiacen

16 oktober 2009
611
Nu får pontiacen sin behövliga törnrosasömn :) & jag slipper se henne på några månader...

på plats i ladan för vinterförvaringen :)

Ett eget rum har hon tillomed :D

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/783811_5s74xq.jpg

Duett-rod

15 oktober 2009
1332
idag fick jag för mig att kasta upp bilder på duettrodden som jag & brorsan byggde för 6-7år sedan.

Nån som vet vart den bor nu & hur den ser ut?

om jag inte minns fel såldes den till Dalarna, sen ägde nån i typ norrköping den & nu säger bilregistret Västerås..

Skulle vara kul att se vad som hänt sedan sommaren 2006

https://www1.garaget.org/archive/45/44948/173033/173033-1638397.jpg

PV-delar

8 oktober 2009
689
Idag efter jobbet så bytte jag om & jäktade jag iväg för att skruva loss lite delar
& hämtade ett lass till med PV delar :)

Div småprylar,topplock,motorhuv,2st fronter,innerskärmar,metallisten till framrutan,
höger bakskärm,huvudbromscylinder.

*bra&ha*

kom hem vid 20 tiden, klämde en macka... lastade sen ur bilen & fotade prylarna


sen tog jag bromscylindern till garaget & meckade isär den+min från bilen.
verkar gå bra att renovera dom :)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779615_pmd9t3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779616_vce7ql.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779618_rknq0z.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779621_v1elh3.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/782232_54y328.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779622_rwluul.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779624_xgx3il.jpg

Pontiac & PV

7 oktober 2009
544
Igår fick jag hem extramotorn till PVn , tänkte plocka på tändkablar mm nån dag & försöka starta den & kolla om den funkar. isåfall penselrenoverar jag den & stoppar i den i PVn :)

Ikväll rev jag bort AC-fläktkanalen i pontiacen & konstaterade att den "nya" fläktkanalen
inte passade på torpedväggen :(
Får modda den till våren när pontiacen kommer fram från vinterförvaringen.

Här e lite bilder på det hela :)

B16 till PVn:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/778954_pbapbv.jpg

Motorrummet i pontiacen med lossad innerskärm:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779027_qgogqi.jpg
Gamla fläktkanalen:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/778979_q7g71v.jpg
Nya fläktkanalen:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/779016_6xejoe.jpg
Motorrummet utan innerskärm & fläktkanal:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/778983_3frbcd.jpg

PV-delar

2 oktober 2009
525
I tisdags handlade jag en massa "bra&ha delar till PVn ska väl ta tag i den nån dag.

Idag fredag när jag var ledig så tvingade jag farsgubben att hjälpa mig städa här hemma på gården.
Kört 3st smetfulla släpvagnar med skräp till återvinningen :)
bla alla rester efter växthuset & mycke av det bilskrot jag inte fick sålt på marknaden förra helgen.

sen har jag börjat städa uthuset & möblera om bland alla fälgar,däck & trädgårdsredskap där inne.

Till PVn:
lyktinsatser,motorkuddar,renoveringsatser till bromscylindrarna,bromsbackar med montdetaljer
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/775524_sufo0p.jpg

mycke nu... har en ram jag funderar över vad den kan komma ifrån för bil?

23 september 2009
613
Idag har jag lagt upp & fotat ramen jag handlat, funderar vad den kan tillhört för bilmodell???

sen började jag riva loss innerskärm&skärm på pontiacen för att komma åt & plocka bort AC-paketet & ersätta det med en vanlig fläktkanal från en bil utan AC.

Därefter gick jag vidare på PVn & rev av en frambroms & huvudbromscylindern från den.

RAMEN:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/769579_bvujxh.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/769581_cxqkx9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/769585_a28tyb.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/769584_9dl7xa.jpg

Pontacens värme/AC-luftkanal ska bytas:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/769566_k9n9zf.jpg

PVns frambroms:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/769596_percp7.jpg

All Pontiac Day

20 september 2009
2093
var på pontiacträffen "All Pontiac Day" vid Venngarns slott strax norr om Sigtuna igår för första gången :) det var en mysig tillställning i vackert väder.
Tyvärr glömde jag digitalkmeran hemma som alltid, så mobiltelen fick ställa upp som kamera :(

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/767002_9t5e68.jpg

Dagar som gått

17 september 2009
563
I tisdags fick man dregla över trevliga grejjor :)
Jag var i stockholm på kurs & passade på att åka förbi Täby &
konsumentgranska bla. backspeglar,lysen,insug&förgasare som jag funderar på att handla,
men det blir dyyyyrt framtiden får utvisa vad som skrivs upp på shoppinglistan.

http://surf.to/vintage.farm

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/765646_wgngpp.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/765745_krlkn7.jpg

Bilsport-gruppfotografering Gävle

13 september 2009
565
igår lördags så var det samling för bilsportfotografering i Gävle.
tog med tjejen & hennes barn dit så dom skulle få se lite coola bilar,
tjejens 7-åriga dotter fick välja vilka bilar jag skulle fotografera,

här är dessa foton samlade i en mapp:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=91085

Uppdaterar väl med fler foton senare om jag får ork...

PV-delar

11 september 2009
552
Idag var jag & fyndade ett lass PV-delar som en gammal gymnasiekompis hade liggande,

Dörrar,grill,fälgar,främre stötfångare
bromstrummor,bromssköldar,
ratt,lysen,div inredningsdetaljer mm mm mm

finns mer att hämta där men men... man ska orka skruva loss det åxå...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/760966_merdqj.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/760970_33o6dz.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/760968_0wfw6a.jpg

veteranmarknad

9 september 2009
529
Japp då var det bokat & klart. den 26/9 ska jag sälja vidare av mitt lass med överblivna bildelar.
platsen blir medskogssjöns camping. http://www.medskogssjon.se

Hoppas ni kommer & gör mig rik då ;)

förra helgen i Falun gick affärerna lysand iaf :)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/756464_udh32b.jpg

DAK-Marknaden

5 september 2009
570
Försäljningen gick toppen men ändå blev det mycket krafs över så jag siktar nog på att sälja mer på Medskogssjöns camping- marknad den 26e september. http://www.medskogssjon.se

2009-09-05 kl.07.15 har nyss intagit frukost i ett morgonfuktigt Falun & passar på att föreviga vad man hade innan försäljningen kom igång på allvar :)
(anlände redan kl.06.00 så lite prylar hade redan gått iväg)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/756464_udh32b.jpg

Detta inhandlades till PVn (dock visade sig dörr rep.plåten va till nånting annat)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/757112_5rmvzo.jpg

funderar&funderar... så kom med tips

3 september 2009
519
Vilken färg skla drivaxlarna få??
den biten som syns i mitten av fälgen alltså.

Fälgarna kommer lackas ljusröda/röda så ska drivaxeln i centrumhålet vara svarta,vita eller kanske samma nyans som karossen......? (vilken det blir på karossen är inte bestämt än)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/749850_ab1jpr.jpg



Sök