Nu har snön kommit :/

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 januari 2008 · 6 170 Inlägg

Stod och slavade vid min maskin som vanligt imorse när jag råkade titta ut genom porten här i presshallen och till min förvåning såg jag att det snöade ute (och gör det ännu för den delen sad ) så idag, den 2:a januari 2008 kommer vinterns första snö här i göingebygden hmm

Är det fler delar av landet som inte fått någon snö ännu eller precis har fått första snön ??

Kan väl passa på att nämna att jag fortfarande kör på sommarsulorna, lär bli "intressant" att köra hem om nån timme big_smile

Anledningen till att jag fortfarande kör på sommardäck är, ifall någon skulle undra, att jag inte ser någon nytta med att köra med dubbdäck på barmark i plusgrader vilket det har varit hela tiden fram tills imorse.

Någon mer som inte har slängt på vinterdäcken ännu ??  (räknar bara dubbdäck för friktion kan man ju ha på året runt om man vill så det e ju fusk tongue )

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
nizze15
2 januari 2008 · 280 Inlägg

Här uppe i Vemdalen där jag jobbar har vi haft snö sedan början av Oktober typ big_smile

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
decib3L Körv
2 januari 2008 · 3 535 Inlägg

Vi fick det idag! hihi, haft kortet sen detta datumet 2007!

Truckdriving Man
MickeTuncer Fotograf
2 januari 2008 · 966 Inlägg

Ja jävla skit.. Vill inte ha snö.. Som nån tidigare sa så har vi i Härjedalen haft snö sen Oktober.. SUCK.. Får gärna bli Vår så man får ta ut pärlan från garaget..smile

Senast redigerat av MickeTuncer (2 januari 2008)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Superdtm i övrigt värdelös.
2 januari 2008 · 613 Inlägg

hehe andra gången de är snö här nu.. försvinner ju typ lika fort som den kommer men men...  kör me året runt däck på fiestan!
den fick förövrigt en fin kyss över höger bakfälg igår..inte så kul kanske tongue

gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
2 januari 2008 · 444 Inlägg

Snön kom här i slutet av oktober om jag inte minns helt fel. Rikligt med snö kom det i november, nästan så det blev riktig vinter. Tyvärr smälte det bort i två omgångar och nu är det bara ett tunt snötäckte kvar sad

Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 januari 2008 · 6 170 Inlägg

nizze15 skrev:
Här uppe i Vemdalen där jag jobbar har vi haft snö sedan början av Oktober typ big_smile

Äh Vemdalen låter ju som om det ligger högt upp och allting ovanför stockholm e ju norrland och där e det ju snö året runt så det där e ju bara fusk tongue

*klämmer in så många fördomar som möjligt på en gång* wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
2 januari 2008 · 5 753 Inlägg

här har vi väll haft snö och kört skoter och sånt i ca 2 månader smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
2 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Jag vill ha lite mer snö här isthlm..


Bmw osv..
Smajly
2 januari 2008 · 3 059 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Stod och slavade vid min maskin som vanligt imorse när jag råkade titta ut genom porten här i presshallen och till min förvåning såg jag att det snöade ute (och gör det ännu för den delen sad ) så idag, den 2:a januari 2008 kommer vinterns första snö här i göingebygden hmm

Är det fler delar av landet som inte fått någon snö ännu eller precis har fått första snön ??

tongue )

Ja tillomed här utanför Landskrona kommer det lite snö för första gången..

Big_JN
2 januari 2008 · 2 126 Inlägg

Snöar här i Örkelljunga också!!!

PS. allt ovanför smålandsgränsen e ju mörkaste Norrland!!! wink

nizze15
2 januari 2008 · 280 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

nizze15 skrev:
Här uppe i Vemdalen där jag jobbar har vi haft snö sedan början av Oktober typ big_smile

Äh Vemdalen låter ju som om det ligger högt upp och allting ovanför stockholm e ju norrland och där e det ju snö året runt så det där e ju bara fusk tongue

*klämmer in så många fördomar som möjligt på en gång* wink

Hahahahah.... vi har ca: 75-80cm nu så det finns endel tongue'

Roligt att gasa med golfen, men jag längtar hem till volvon som står på pallbockar och har vintertäcke hemma i garaget....

Volvo 850 T5 "grönt e skönt" (1995)
Mortalis VW-nörd?
2 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Den enda snön som kommit i GBG är den som finns på en bild i mitt galleri på bilen tongue Typ 0.2cm eller nåt heh, annars snöar de lite men inget lägger sig för de e ju plusgrader...

Jukkas :]
2 januari 2008 · 469 Inlägg

De snöar i Vintrosa iaf big_smile

motor_power
2 januari 2008 · 221 Inlägg

de  e fan skönt med snö de hör till!

BMW 320i "Mpower" (1989)
Wee
2 januari 2008 · 501 Inlägg

Här om dagen så satt en polare och sa att det inte kommer komma nån mer snö, typ 2dagar senare dyker snön upp, och bara för det så voltar samma polare sin bil.. ibland ska man vara tyst tongue

OBS: Ironi
M_Erlandsson Hur tänkte du nu?!
2 januari 2008 · 423 Inlägg

Snöar i Halmstad i detta nu. smile

TFkarlsson Varningar. 36
2 januari 2008 · 1 200 Inlägg

Jodå enköping har snö!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Gizmojohan
2 januari 2008 · 3 295 Inlägg

snö i vingåker.. big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang