1891
Sök

Vad föredrar du V8 eller 4-6cyl turbo-motorer??

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
Höbonde
228 Inlägg
1 september 2008
#42
v8an låter klart skönast!
audis turbo 5or är inte fy skam heller!big_smile
Senast redigerat av rideharddiefree (1 september 2008)

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

166 Inlägg
1 september 2008
#43
6or!


Allmänt envis
12 512 Inlägg
1 september 2008
#44
V8 förstås, Gone in 60s Elenor som förebild big_smile

Men i brist på V8 går R6 alldeles utmärkt, kommer på mig att torrgasa i garaget ibland roll givetvis med varm motor.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 september 2008
#45
första plats: amerikanska V8or ska det va
andra plats: sexor, v6or eller raka sexor spelar ingen roll bara det är en sexa
tredje plats: 4 cylindrigt? ääh jävla moppe motorer...



smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Meister
6 763 Inlägg
1 september 2008
#46
Axor skrev:
Måste tillägga att åttorna måste vara minst 350! wink

Varför då? De blir ju inte direkt någe rappt då. Nee en 302 med ordentligt med trimm så den blir riktigt högvarvig och ettrig. Ballare än så blir de inte tongue


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 september 2008
#47
camaro67 skrev:
Axor skrev:
Måste tillägga att åttorna måste vara minst 350! wink

Varför då? De blir ju inte direkt någe rappt då. Nee en 302 med ordentligt med trimm så den blir riktigt högvarvig och ettrig. Ballare än så blir de inte tongue

http://www.youtube.com/watch?v=GmrK33A09xk

Jodå, det blir det.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

2 283 Inlägg
1 september 2008
#48
Rushman skrev:
Turbomatade raka 6:or... big_smile

Word!

R.I.P. Michael Jackson!

170 Inlägg
1 september 2008
#49
Tacka vet jag V8:or

V8 Power

Straight G!
104 Inlägg
1 september 2008
#50
v8:a såklart smile

Diesel-Galning
36 Inlägg
1 september 2008
#51
Nu har ni gossar och flickor fått det hela om baktassen..
det ska va raka cumminsdiesel 6or..
det finns inget goare ljud smile
inte i mina öron iaf...

lyssna å njut..
http://www.youtube.com/watch?v=dmVC-7d4wUA


277 Inlägg
1 september 2008
#52
4-skivigt wink

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 september 2008
#53
V8 helt klart, nackdelen med dessa motorer är jusst förbrukningen, i dagar som denna blir man ruinerad när man fyller Saaben (då drar den endå enbart 0,85L/10km)...

Ljudmässigt så finns det inte mkt som spöar en lågvarvig och ordentligt blöddrande amerikansk V8
Senast redigerat av TenZer (1 september 2008)

Rock'n Roll

Meister
6 763 Inlägg
1 september 2008
#54
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:
Axor skrev:
Måste tillägga att åttorna måste vara minst 350! wink

Varför då? De blir ju inte direkt någe rappt då. Nee en 302 med ordentligt med trimm så den blir riktigt högvarvig och ettrig. Ballare än så blir de inte tongue

http://www.youtube.com/watch?v=GmrK33A09xk

Jodå, det blir det.

Absolut inte. Rapp sb är så mycke ballare ljud i


Meister
6 763 Inlägg
1 september 2008
#55
TenZer skrev:
V8 helt klart, nackdelen med dessa motorer är jusst förbrukningen, i dagar som denna blir man ruinerad när man fyller Saaben (då drar den endå enbart 0,85L/10km)...

Ljudmässigt så inns det inte mkt som spöar en lågvarvig och ordentligt blöddrande amerikansk V8

En modern V8 drar inte mycke mer än en saab big_smile


N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 september 2008
#56
camaro67 skrev:
TenZer skrev:
V8 helt klart, nackdelen med dessa motorer är jusst förbrukningen, i dagar som denna blir man ruinerad när man fyller Saaben (då drar den endå enbart 0,85L/10km)...

Ljudmässigt så inns det inte mkt som spöar en lågvarvig och ordentligt blöddrande amerikansk V8

En modern V8 drar inte mycke mer än en saab big_smile

Hehe, polarens k10 silverado 305 -85 slukar ju i sig 3L/10km så man blir ju lite skrajj (det är godnatt till den maskinen iof), får nöjja mig med gjutjärnsspis i båten wink

Visst en modern v8 drar inte lika mkt som förgasarmaskinerna,men vem vill ha en modern caprice när man kan ta en gammal med förgasarmotor cool
Senast redigerat av TenZer (1 september 2008)

Rock'n Roll

Meister
6 763 Inlägg
1 september 2008
#57
TenZer skrev:
camaro67 skrev:
TenZer skrev:
V8 helt klart, nackdelen med dessa motorer är jusst förbrukningen, i dagar som denna blir man ruinerad när man fyller Saaben (då drar den endå enbart 0,85L/10km)...

Ljudmässigt så inns det inte mkt som spöar en lågvarvig och ordentligt blöddrande amerikansk V8

En modern V8 drar inte mycke mer än en saab big_smile

Hehe, polarens k10 silverado 305 -85 slukar ju i sig 3L/10km så man blir ju lite skrajj (det är godnatt till den maskinen iof), får nöjja mig med gjutjärnsspis i båten wink

Visst en modern v8 drar inte lika mkt som förgasarmaskinerna,men vem vill ha en modern caprice när man kan ta en gammal med förgasarmotor cool

Joo men där har du vikten dessutom. Men 3l/milen då är de antingen vasst eller något som står fruktansvärt snett till. 1,5-1,6 ska absolut inte vara några problem med en sån. Men en modern med sprut i en någorlunda normalstor bil drar runt litern


Smålänning
7 887 Inlägg
1 september 2008
#58
V8 och storkubikade 6:or är sköna smile

Vanen ligger kring 1,5 - 2 l/mil i stan och ca 1,2 på landsväg smile En 350 TBI.

Annars så gillar jag hårt trimmade sugfyror, typ rally grupp H big_smile

Äver turbomotorer kan låta gutt, men framförallt är det stora dieslar som är skönt ljud i med turbo.
En Scaniaåtta med rakt rör med fullt lass upp för en backe big_smile Det är ljud!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Zephyr Tattoo Jönköping
254 Inlägg
1 september 2008
#59
Wankel med turbo eller 4cyl sugtrimmad Honda!


FreddeK
1 september 2008
#60
en rak bmwsexa är det väl inge fel på!


Sök