2869
Sök

Radar/laservarnare?!

10 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Är väldigt sugen på att investera i en varnare som varnar i tid för polisens hastighetskontroller! Är det då laser eller radar den ska ge utslag på?
Finns det sånna som fungerar, och isåfall vart? Beställa på nätet?

(Känns inte lika viktigt att den varnar för fartkameror, då det finns skyltar som gör detta.)

Mycket tacksam för svar. Så skriv gärna nån rad om du haft eller har nån form av radar-laservarnare.

10 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Hittade denna. Någon som vet nått om den? Hur den fungerar osv?

http://xenonprinsen.se/cobra2.html
Senast redigerat av A11A (2 september 2008)

457 Inlägg
2 september 2008
Finns att köpa i Sverige, kostar ca 2000! En likadan kostar runt 800 i USA. Och ja, dom funkar, enda minuset är att du måste ha en bil framför dig som "lasras" av polisens lasrar så att din mottagare känner av det! Når ca 2km beroende på terrängen.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
2 september 2008
den va fan ganska snygg me

Inspiration comes standard

10 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Okej, så dom kanske inte är så pålitliga då?

Grävmaskinist
216 Inlägg
2 september 2008
laglig? smile

457 Inlägg
2 september 2008
Nej dom är INTE lagliga, så vinkas du in i en kontroll, slit ner den direkt, vet inte vad du får för "straff" men dom är olagliga.

Grävmaskinist
216 Inlägg
2 september 2008
Aern skrev:
Nej dom är INTE lagliga, så vinkas du in i en kontroll, slit ner den direkt, vet inte vad du får för "straff" men dom är olagliga.

"slit ner den direkt"??? Typ stampar dom sönder den på plats eller beslagtar dom den eller får man en tillsägelse och måste kopplar ur den på plats????

457 Inlägg
2 september 2008
Ja jag vet inte hur dom gör faktiskt, men det kommer ju bli nånting av det, böter eller kanske bara en tillsägelse?

The one and only
1 091 Inlägg
3 september 2008
http://xenonprinsen.se/xenonprinsen.se/images/xrs-9930.jpg

Jag köpte en sån av en kille som tog in dom från usa... 1100:- med frakt fick jag ge smile

Funkar perfekt, varnar i god tid innan man är framme vid ett aktivt kameraskåp och varnar när man blir skjuten med laser smile   Inte lagliga som sagt och polisen kan få för sig att beslagta utrustningen om dom får se den i bilen, men jag vet inte om man kan få böter för det?

EDIT: stavfel
Senast redigerat av Volvo Knugen (3 september 2008)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

553 Inlägg
3 september 2008
De beslagtas på plats, iaf av min erfarenhet, dock inte mig dom tog. Sen vad det blir för straff på de vet jag inte för killen jag känner lyckades krångla sig ur de tongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 september 2008
A11A skrev:
Okej, så dom kanske inte är så pålitliga då?

Jodå, de fungerar, senast i förrgår blev kompisen skjuten med laser, det vart värsta discot i bilen sa han.

men vad hjälper det efter man blivit skjuten??

visst, kameraskåpen tar den, men lasern tar den inte i bemärkelsen att du hinner bromsa för det är redan för sent när discot sätter igång.

Den piper dessutom åt ungefär allt i stan även om man ställer den i stads-läge, så det blir liksom inte att man tvärnitar varje gång den piper ändå...

Värdelös pryl mao, ha ögonen öppna istället så ser man polisen lika bra smile
Senast redigerat av torpis (3 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Ja, det är det jag har funderat på? Men är det någon som vet säkert hur det är med det? Är dom då helt värdelösa, eftersom de inte varnar före man har blivit träffad av lasern?

M.V.H

3 137 Inlägg
3 september 2008
Radar och laserstörare är det som gäller, givetvis förbjudet det med, men de kan inte få en bra mätning på bilen. smile Att bli varnad när man blivit skjuten med laser är oerhört onödigt.
Senast redigerat av viccoA (3 september 2008)

SKÅNING
1 215 Inlägg
3 september 2008
är ju en bra investering om det funkar som det borde. rök själv på 2000kr i böter för 10km/h överträdelse av ett kamra skåp, ja det finns skyltar men när man kört en bitt efter skylten och sitter och snackar me polarna så är det lätt att hastigheten skenar iväg

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 september 2008
alexm- skrev:
är ju en bra investering om det funkar som det borde. rök själv på 2000kr i böter för 10km/h överträdelse av ett kamra skåp, ja det finns skyltar men när man kört en bitt efter skylten och sitter och snackar me polarna så är det lätt att hastigheten skenar iväg

Där blir du hjälpt...  men det fixar en GPS också...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

10 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Så en radar/laservarnare är altså inget att ha alls? Pengarna i sjön?

1 231 Inlägg
3 september 2008
eftersom det inte är så mkt pengar så är det bara handla och prova ... ! smile inte svårare än så......alla kommer tycka olika ändå....vissa jag känner som har det tycker det e skit bra....andra jag ört tycker det e mindre bra.....

10 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
Okej, man kanske ska ta å slå till då.. Jag har även hittat en billigare modell.
Kommer från Cobra den med och heter "ESD 7000".
Men man börjar ju fundera lite när det skiljer så mkt i pris (i.o.f rabatt på den nu).

http://www.laservarnare.se/product_info … 1pueiogd74

Vad tror ni om den?

Vi lever i en orättvis värld..
560 Inlägg
3 september 2008
Kompisen har blivit stannad några gånger och fått frågor om sin laservarnare men han har skyllt på att det är en öppnare till garageporten och de har trott honom varje gång. Följderna brukar väl vara att de beslagtar den och sen har jag för mig att böterna kan svida rätt ordentligt tongue

Even fools they say, can find a way out of the dark.

Sök