6268
Sök

Xenon i 9-3 SS

231 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
#1
Satte i 8000k xenon i dimljusen för ett tag sen..funkar väl sisådär..funkar bara när motorn har gått ett tag..skumt men ändå..Frågan är..De lyser blått i början sen blir de vita..va kan detta bero på?
En annan sak oxå..Standard xenonet i de vanliga strålkastarna har börjat lysa gulaktikt efter ett tag?

Kan detta vara nått problem med strömmen lr nått?? Är inte så haj på de här me elektriska prylar:P


(none)
1 725 Inlägg
2 september 2008
#2
Ja, du vet ju att vi pratar om detta innan och det är så jäkla skumt med just SS/SC.

Men då man har slått på xenon så får det alltid en blå look tills de blir varma och hittar sin naturliga färg, som är 8000k. Så gör orginal som eftermarknads xenon. Men sen vet jag inte om du tycker det har ändrats ovanligt mycket på tiden.

Gulaktigt? Låter ju som att dina lampor då håller på att ge upp med dess gas. Jag har sådana du ska ha i din bil. Om du då ska ha de som sitter på din bil orginal?

Ska nämna det med att jag har som dina dimljus. Att motorn måste bli varm för att den sen ska gå i gång.
Om man inte ger fan på att få i gång dom då man startat bilen. Genom att ställa bilen mott ett stort skylt fönster eller bra putsad bil. Så kan man hålla på att trycka på och av tills de går i gång. Segt som fan dock!

Mvh
Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

231 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#3
oh fan..njaa tyckte dom lös liite blåare innan..men kanske bara nått ja fått för mig:P ja tänkte de skulle vara snyggt med 6000k i vanliga ljuset..men hur funkar de..ska ja köpa bara en 6000k lampa o byta lr måste de vara nått speciellt? hehe aa de e likadant här..blir så trött på alla oputsade bilar som man inte ser om dimljusen funkar lr ej:P Folk måste ju tro att ja e dum i huvet så som jag håller på o blinkar på dom me dimen:P haha


Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
3 september 2008
#4
en släkting köpte en s60 med orginal xenon och en av lamporna lyste gult då var det nått fel i späningsomvandlaren...

2slow

(none)
1 725 Inlägg
3 september 2008
#5
Dewen skrev:
oh fan..njaa tyckte dom lös liite blåare innan..men kanske bara nått ja fått för mig:P ja tänkte de skulle vara snyggt med 6000k i vanliga ljuset..men hur funkar de..ska ja köpa bara en 6000k lampa o byta lr måste de vara nått speciellt? hehe aa de e likadant här..blir så trött på alla oputsade bilar som man inte ser om dimljusen funkar lr ej:P Folk måste ju tro att ja e dum i huvet så som jag håller på o blinkar på dom me dimen:P haha

Dessa lampor motsvarar ungefär 6000k i färgen, Det är ju linsen som gör de olika färgerna då orginal alltid är 4350K. Kollar du på speedparts så säljer de sådana där det står 6000k på.

Sådana har jag om intresset finns?

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--


Sök