4912
Sök

V8 i en volvo 740

1 808 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
tjaaaa.

kom på en sak idag, kollar ja i mina papper å sånt så står de att kw är ändrat, men de står inte att de sitter en b230ft motor i den eller nån annan turbo motor, å de står inte att de är utbytt motor eller liknande i papprena.
Betyder de att ja kan slänga i en V8 om ja vill bara ja håller mig innom kw som står på papprena? tongue de sitter en b230ft i den nu, å den är besiktad med de sen den var ny tongue
på papprena står de att de är en 740 Gl/T - paketet

Mvh Oskar

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.

Mästare
2 947 Inlägg
4 september 2008
Har för mig att det ska gå iochmed att det inte står vad det är för motor kan dem inte säga något, eller?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 808 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
KimVsWorld skrev:
Har för mig att det ska gå iochmed att det inte står vad det är för motor kan dem inte säga något, eller?

de är ju just de ja undrar om tongue

MOTÖRHEAD <3

Mästare
2 947 Inlägg
4 september 2008
Gronwalls skrev:
KimVsWorld skrev:

de är ju just de ja undrar om tongue

Jo, men jag sa att jag oxå tror UsVsWorld;) Någon klurifax får rättas oss!
Senast redigerat av KimVsWorld (4 september 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

1 Inlägg
4 september 2008
Nej det kommer inte att gå

1 808 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
bojis skrev:
Nej det kommer inte att gå

Förklarning tongue

MOTÖRHEAD <3

falken
13 november 2008
jag har tängt samma sak men kom fram till att det blir för mkt jobb å pengar.. blir billigare att köpa en bil med v8 tongue
först å främst har du en förny bil får inte göra några större ändringar av årsmodell -89 eller nyare.
du måste hålla dig till avgas kraven. det inebär att du behöver katalysatorer. och du får heller inte kasta på katalysator på en motor som inte har det orginal. sen har du även viktkraven att tänka på får inte belasta framvagnen mer en 880kg.. så är kämpigt att regga en 740 med v8

det går om man reggar den som ombyggt fordon men då måste man byta bakvagn, bromsar, styrning framvagn mm. då går det big_smile

:]
469 Inlägg
13 november 2008
bara de inte står va de är för motor så är de väl lungt tongue

Meister
6 763 Inlägg
13 november 2008
falken skrev:
jag har tängt samma sak men kom fram till att det blir för mkt jobb å pengar.. blir billigare att köpa en bil med v8 tongue
först å främst har du en förny bil får inte göra några större ändringar av årsmodell -89 eller nyare.
du måste hålla dig till avgas kraven. det inebär att du behöver katalysatorer. och du får heller inte kasta på katalysator på en motor som inte har det orginal. sen har du även viktkraven att tänka på får inte belasta framvagnen mer en 880kg.. så är kämpigt att regga en 740 med v8

det går om man reggar den som ombyggt fordon men då måste man byta bakvagn, bromsar, styrning framvagn mm. då går det big_smile

Ls1:an kom 98 och det är en hel aluminium maskin så den lär inte väga så mycke mer än en vanlig b230 eller 6:an. Den klara dessutom avgaskraven utan problem. Men den är dyrare än en vanlig sb. Men har inte du ett projekt redan som du borde göra klart först?

1 808 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
falken skrev:

Ls1:an kom 98 och det är en hel aluminium maskin så den lär inte väga så mycke mer än en vanlig b230 eller 6:an. Den klara dessutom avgaskraven utan problem. Men den är dyrare än en vanlig sb. Men har inte du ett projekt redan som du borde göra klart först?

haha joo de har ja.  men kom bara å tänka på de. inget ja har tänkt gjort men om de hade gått hade ja inte haft planer på å sälja 740: in tongue

MOTÖRHEAD <3

Med lem
1 127 Inlägg
13 november 2008
Max tillåtna effekt är runt 220-240hk i en 740 utan att ändra nånting. Kommer inte ihåg exakt. Vridet ligger runt 270-280nm ungefär. Blir en väldigt slö V8 om du ska hålla dig under det vridet. tongue

Sen vet jag inte vad SFRO/SBP tycker om en V8 med original framvagn. En gjutjärns V8 väger ju lite mer än ett gammalt rödblock.

1 808 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
H3dlund skrev:
Max tillåtna effekt är runt 220-240hk i en 740 utan att ändra nånting. Kommer inte ihåg exakt. Vridet ligger runt 270-280nm ungefär. Blir en väldigt slö V8 om du ska hålla dig under det vridet. tongue

Sen vet jag inte vad SFRO/SBP tycker om en V8 med original framvagn. En gjutjärns V8 väger ju lite mer än ett gammalt rödblock.

okejokej de ser mörkt ut hmm

MOTÖRHEAD <3

Sök