lättviktsturbo på honda crx

jakobswe
4 september 2008 · 4 Inlägg

är det någon som sett en crx med en lättviktsturbo? hade tänkt prova, men frågan om vart man kan beställa en/ett kit? (inte "vanligt" turbokit).
Skulle vara tacksam för svar!

Saab 9-5 2,3t Vector Sportcombi "Nordic extreme R projekt" (2009)
Subaru Trendy "Rendy" (1988)
Audi S3 Quattro "Påskägget" (1999)
NickeR32
4 september 2008 · 870 Inlägg

Vad är en lättviktsturbo? En turbo som inte väger så mycket eller? lol

caromania Forummoderator
4 september 2008 · 9 296 Inlägg

Vad är du ute efter? Inte ett vanligt turbo-kit men ett lättvikts-kit? Qué? På ebay säljs en massa skit till crx:erna men det är inte det du menar?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Sharky
4 september 2008 · 10 287 Inlägg

"Lättviktsturbo"???

I vad då? Beryllium?

En turbo är som dom är, avgashuset är i gjutjärn och kompressorhuset i aluminium. Liten turbo = lättare, stor turbo = tyngre.

Berätta vad du är ute efter för effekt. Det är lättare att svara vettigt då. Väga kommer det att göra i vilket fall men betänk att 25 kg prylar kan ge dig typ 200Hkr mer än orginal (om man har pengarna dvs) så det är rätt bra utväxling i hkr/kg.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
zshoe Kokar ris
4 september 2008 · 923 Inlägg

han menar väl lätttrycksturbo, om det nu finns överhuvudtaget.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Portal Filkörning?
4 september 2008 · 852 Inlägg

antar att han menade lättrycks turbo (?)

DusanMandick Random Hero
4 september 2008 · 4 047 Inlägg

finns en crx turbo konverterad på blocket. grön/blå färgad, 354 hk på hjulen big_smile  http://www.blocket.se/vi/17752853.htm?ca=13_s

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Koop
4 september 2008 · 1 867 Inlägg

köp ett vanligt kit och ladda 0.3 då?
ganska meningslöst då man KAN ladda mycket mer.

Senast redigerat av Koop (4 september 2008)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
jakobswe
5 september 2008 · 4 Inlägg

tack för svar.. skrev nog fel, hade för mig det hette lättvikt, men lätttrycks kanske..
tänker på försäkring och hållbarhet i motor och slitagedelar som man kanske skulle slippa byta med en mindre turbo..

Saab 9-5 2,3t Vector Sportcombi "Nordic extreme R projekt" (2009)
Subaru Trendy "Rendy" (1988)
Audi S3 Quattro "Påskägget" (1999)
Boostrider Försöker iaf
5 september 2008 · 1 998 Inlägg

Hållbarheten vet ja inge om i honda men ju mer hk ju fortare slits de ju. sen finns de ju eftermarknadsgrejer som gör att den håller längre med mer hk och vrid

Försäkringen gäller väl inte om man ändrat motorn så pass mycke som med turbo? Eller kanske bara trafik? Å räkna inte med att bara sätta dit en stressfläkt utan att göra något åt bränsle och tändning.

Sen vid varje besiktning så får du ta av alla grejer å göra den orginal. Å de går inte att regga den med turbo om du inte reggar den som ombygd bil men då behövs MYCKET mer göras.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
crx_jim
27 september 2008 · 440 Inlägg

jag har crx med t4 turbo mm:P funkar fint bytt kolvar stakar mm iofs men men.. ska nog sälja dst ehaha sugen på sug motor igen:P

jim ..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang