Öka Bränsleförbrukning och få starkare bil utan trimm?

gamlingen
6 september 2008 · 5 198 Inlägg

även om du skulle sätta ett chip i den så ska den inte dra 1,5... kör i väg den till mekgubbarna så får dom titta på den.. nåt är knas... laga innan nåt annat går sönder och det blir dyrare. Börja med att se till att den drar normal förbrukning.. SEN kan du börja chippa å trimma,,,

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

gamlingen skrev:
även om du skulle sätta ett chip i den så ska den inte dra 1,5... kör i väg den till mekgubbarna så får dom titta på den.. nåt är knas... laga innan nåt annat går sönder och det blir dyrare. Börja med att se till att den drar normal förbrukning.. SEN kan du börja chippa å trimma,,,

Asså jag frågade "CD-R" (En Stylings Butik - Chipar även) om det var normalt med 2,5 liter per mil och de sa att det var normalt..

torpis Forummoderator
6 september 2008 · 10 576 Inlägg

ahmadgbg skrev:

Jag tror han skojar med oss.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

torpis skrev:

ahmadgbg skrev:

Jag tror han skojar med oss.

Jag eller butiken? för jag skojar inte.

gamlingen
6 september 2008 · 5 198 Inlägg

ahmadgbg skrev:

gamlingen skrev:
även om du skulle sätta ett chip i den så ska den inte dra 1,5... kör i väg den till mekgubbarna så får dom titta på den.. nåt är knas... laga innan nåt annat går sönder och det blir dyrare. Börja med att se till att den drar normal förbrukning.. SEN kan du börja chippa å trimma,,,

Asså jag frågade "CD-R" (En Stylings Butik - Chipar även) om det var normalt med 2,5 liter per mil och de sa att det var normalt..

Den firma som säger att det är normalt borde låsa dörrn å ge nyckeln till banken..

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

gamlingen skrev:

ahmadgbg skrev:

gamlingen skrev:
även om du skulle sätta ett chip i den så ska den inte dra 1,5... kör i väg den till mekgubbarna så får dom titta på den.. nåt är knas... laga innan nåt annat går sönder och det blir dyrare. Börja med att se till att den drar normal förbrukning.. SEN kan du börja chippa å trimma,,,

Asså jag frågade "CD-R" (En Stylings Butik - Chipar även) om det var normalt med 2,5 liter per mil och de sa att det var normalt..

Den firma som säger att det är normalt borde låsa dörrn å ge nyckeln till banken..

Är den dålig? ska man inte chipa den där?

gamlingen
6 september 2008 · 5 198 Inlägg

säger man att det är normalt att bilen drar 2,5 när den är chippad.. skulle inte jag lämna den där.. då är dom sponsrad av nåt bensinbolag och staten.

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

gamlingen skrev:
säger man att det är normalt att bilen drar 2,5 när den är chippad.. skulle inte jag lämna den där.. då är dom sponsrad av nåt bensinbolag och staten.

Var skulle vara ett bra ställe att chipa den? Autotech?

MercaPOWER Avstängd
6 september 2008 · 174 Inlägg

Är det bara jag som tror han driver med oss? tongue

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

MercaPOWER skrev:
Är det bara jag som tror han driver med oss? tongue

Varför ska jag driva med er? jag kan inte så bra om chip och trimm annars skulle jag inte starta denna tråden eller hur?

Rushman Evolution Garage
6 september 2008 · 1 299 Inlägg

ahmadgbg skrev:
Bilen gick inte igenom besiktningen för lambda värdet var för högt (1.14)....jag har läst allas inlägg och vissa säger att den ska dra mer och vissa säger att den ska dra mindre... och när man trycker lite på gasen så kör den normalt då tar den ungefär 1,5-1,8 liter per mil men om man trycker full gas så åker bilen skit snabbt men då börjar den ta 2,5 liter per mil...eller behöver inte ens vara full gas för att dra så mycket men man måste trycka lite.

Det är fel på din bil, punkt slut. Om du har en SNITTförbrukning på 1,5L/mil eller mer utan att köra den som en F1 bil, så är det nåt som inte stämmer. Chip optimerar förbränningen, och med samma körsätt som utan chip ska den dra mindre, vad jag förstått.

Iaf så drog min Steg 3 chippade saab 9000 LTT ca 0,9L/mil under normal busig körning. Skylinen drar 0,9L/mil lugn körning, och kanske 1,5L/mil under riktigt inspirerad körning.
Bmw 540ia -02 som min farbror ägde körde han ffs på 1,2-1,3L/mil i sthlm, visserligen mycket lugn körning, men det är ju ändå 4.4 liters V8 med automat!

Sky´s the limit...
bjoorniiee
6 september 2008 · 356 Inlägg

men för helvete, lämna in bilen till en verkstad så får de felsöka den istället. drar den 2.5 liter milen är det fel på den, punkt.

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

Rushman skrev:

ahmadgbg skrev:
Bilen gick inte igenom besiktningen för lambda värdet var för högt (1.14)....jag har läst allas inlägg och vissa säger att den ska dra mer och vissa säger att den ska dra mindre... och när man trycker lite på gasen så kör den normalt då tar den ungefär 1,5-1,8 liter per mil men om man trycker full gas så åker bilen skit snabbt men då börjar den ta 2,5 liter per mil...eller behöver inte ens vara full gas för att dra så mycket men man måste trycka lite.

Det är fel på din bil, punkt slut. Om du har en SNITTförbrukning på 1,5L/mil eller mer utan att köra den som en F1 bil, så är det nåt som inte stämmer. Chip optimerar förbränningen, och med samma körsätt som utan chip ska den dra mindre, vad jag förstått.

Iaf så drog min Steg 3 chippade saab 9000 LTT ca 0,9L/mil under normal busig körning. Skylinen drar 0,9L/mil lugn körning, och kanske 1,5L/mil under riktigt inspirerad körning.
Bmw 540ia -02 som min farbror ägde körde han ffs på 1,2-1,3L/mil i sthlm, visserligen mycket lugn körning, men det är ju ändå 4.4 liters V8 med automat!

jag har ju sagt att han har ökat bränsleförbrukningen! den är ju typ dubbelt så snabbare än en vanlig t4..

EDIT:

bjoorniiee skrev:
men för helvete, lämna in bilen till en verkstad så får de felsöka den istället. drar den 2.5 liter milen är det fel på den, punkt.

Jag ska göra det ville bara se om jag inte behövde det....

Senast redigerat av ahmadgbg (6 september 2008)

gamlingen
6 september 2008 · 5 198 Inlägg

Öka förbrukningen kan jag göra på min V40 oxå.. men inte fan går den bättre för det,,  kanske om jag gör hål på avgaset.. då låter den mer oxå...

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

gamlingen skrev:
Öka förbrukningen kan jag göra på min V40 oxå.. men inte fan går den bättre för det,,  kanske om jag gör hål på avgaset.. då låter den mer oxå...

så den kan vara trimmad isf? inget chip iallafall..

gamlingen
6 september 2008 · 5 198 Inlägg

*dunk, slår huvet i tangentbordet*

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

gamlingen skrev:
*dunk, slår huvet i tangentbordet*

Chip och trimm är väl inte samma sak?big_smile

gamlingen
6 september 2008 · 5 198 Inlägg

Är nog fan bättre å hålla sej till Hunden med nyfödda valpar tror jag.

ahmadgbg
6 september 2008 · 89 Inlägg

gamlingen skrev:
Är nog fan bättre å hålla sej till Hunden med nyfödda valpar tror jag.

ärligt hur kan den bli starkare?

Karl-Bertil
6 september 2008 · 518 Inlägg

dreva den , jacka kolven å ställ munstycket i fjorton dagar.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang