2888
Sök

tänkte sänka min volvo 740

Meister
6 763 Inlägg
9 september 2008
#21
Izual skrev:
FLindgren skrev:
Du vill nog inte veta hur många "råstylade" bilar som har kapade fjädrar, även fast det är sänkningsfjärdrar.

Jag vill veta, och vill ha exempel på minst 3st här på garaget

De är väll inte helt ovanligt att man kapar fjädrar på värsting byggen. De är väll för att sänkfjädrarna inte sänker tillräckligt mycke.


Avstängd
519 Inlägg
10 september 2008
#22
FLindgren skrev:
Du kan kapa så mycket du vill i fjärdrarna sålänge inte fjädern hänger löst i upphöjjt läge, då kan inte besiktningen klaga.

jo, men de blir ju inte den väghållningen? de kommer de åh klaga på!

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Avstängd
519 Inlägg
10 september 2008
#23
mattestig skrev:
2,5 varv fram och 3 varv bak tycker ja ä lagomt mycket på 740 då har man fortfarande väghållningen kvar å den blir tillräckligt låg, men bästa är att börja mindre å fortsätta tills du blir nöjd

tycker de ska va tvärt om tongue 3 i fram och 2.5 i bak wink

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

811 Inlägg
10 september 2008
#24
Hur många varv kan ni rekommendera på min seat cordoba?

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

103 Inlägg
10 september 2008
#25
Sushikocken skrev:
Det lättaste är väl bara köra ner den till bottenviken.

Verkar inte som att spec. många förstod innebörden av din kommentar. Klockren!


Meister
6 763 Inlägg
10 september 2008
#26
Obnoxious skrev:
Sushikocken skrev:
Det lättaste är väl bara köra ner den till bottenviken.

Verkar inte som att spec. många förstod innebörden av din kommentar. Klockren!

Eller ställa ut den på isen och vänta på våren big_smile


118 Inlägg
7 oktober 2008
#27
Lånar tråden lite, ska sänka min 740 jag också och har inhandlat ett set fjäderspännare på biltema, men förstår inte riktigt hur jag ska sätta på dom när jag kapar.. Kanske en idiotfråga men "so be it" isf!
Tacksam för svar..

Lite överallt..
612 Inlägg
7 oktober 2008
#28
mattestig skrev:
2,5 varv fram och 3 varv bak tycker ja ä lagomt mycket på 740 då har man fortfarande väghållningen kvar å den blir tillräckligt låg, men bästa är att börja mindre å fortsätta tills du blir nöjd

Lagomt?

Min 140 är sänkt 3 varv fram, och det är lite i extremaste laget tycker jag iaf.. tongue

https://www1.garaget.org/archive/25/24375/110173/110173-1051083.jpg
Syns lite dåligt på bilen, men på ett ungefär

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

127 Inlägg
8 oktober 2008
#29
hissa upp bilen på båda sidor annars klämmer krängnings hämmaren åt så man kapar för mkt, de misstaget gjorde jag så när jag besiktade bilen så va fjädrarna hur lösa som hellst... när jag kapade mina fjädrar så tog jag lös hela fjäder benet.. går rätt så fort om man inte har tummen i handen...  lycka till


482 Inlägg
8 oktober 2008
#30
Bara att kapa!... Men kapar du för mycket kommer du att få byta stötdämpare ganska ofta...

Jodå... Så är det serru!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 oktober 2008
#31
kapa, sänkfjädrar är onödigt, de är ju mjukare än orginal, kapa minst 2 varv sen fäster du med klämmor i alla fyra skålar så går de igenom bes

Jonas


Sök