tänkte sänka min volvo 740

deempan Avstängd
5 september 2008 · 126 Inlägg

hejsan.. som sagt tänkte sänka min volvo 740 är det svårt ... ere bara hissa upp tar bort hjul för hjul och kapa lite på stötdämparen runt om .. och en grej till vad säger besiktningen om det .. tacksam för svar smile??

alexbenhard Hemlig Agent
5 september 2008 · 1 115 Inlägg

Låter inte som en bra idé att kapa stötdämparna...
Besiktningen skulle nog inte gilla det...

Pan
5 september 2008 ·

Så länge fjädern ligger kvar ska det inte vara några problems med Bes. Slangklämma i fjädertallriken funkar utmärkt smile


kapa lite på stötdämparen

du menar fjädrarna va tongue

Senast redigerat av Pan (5 september 2008)

deempan Avstängd
5 september 2008 · 126 Inlägg

okej okej .. aa haha fjädrarna ja lite otydlig tongue

whoiswho
8 september 2008 · 445 Inlägg

Om du är riiktigt smart nu bara så skiter du bara och kapa fjädrarna på bilen, för det blir bara ett skitgöra sedan när ni ska sätta dit dom sen till besiktningen, en sak till. förfan lär er de går inte att styla en jävla 740, sänkan med ett par 14" plåtfälgar ser ju förjävlgt ut. Lika bra att ha bilen hög så kan du lättare köra skiten ur den under vintern.

/snorren

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
FLindgren
8 september 2008 · 5 089 Inlägg

Du kan kapa så mycket du vill i fjärdrarna sålänge inte fjädern hänger löst i upphöjjt läge, då kan inte besiktningen klaga.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
FLindgren
8 september 2008 · 5 089 Inlägg

Turbosnorren skrev:
Om du är riiktigt smart nu bara så skiter du bara och kapa fjädrarna på bilen, för det blir bara ett negergöra sedan när ni ska sätta dit dom sen till besiktningen, en sak till. förfan lär er de går inte att styla en jävla 740, sänkan med ett par 14" plåtfälgar ser ju förjävlgt ut. Lika bra att ha bilen hög så kan du lättare köra skiten ur den under vintern.

/snorren

Du vill nog inte veta hur många "råstylade" bilar som har kapade fjädrar, även fast det är sänkningsfjärdrar.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Sushikocken Sleeper
8 september 2008 · 3 084 Inlägg

Det lättaste är väl bara köra ner den till bottenviken.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
C-K
8 september 2008 · 67 Inlägg

Varför ska alla klaga på att folk kör fel bilar hela tiden det är väl upp till var och en vad man vill ha och har RÅD med, varför inte bara vara lite hjälpsam och förklara hur man gör ist, alla är nubörjare nån gång.
Det är ju upp till var och en hur man vill att sin bil ska se ut.

Till dej deempan, Bara att hissa upp bilen ta den hjulet fram med vinkelslipen och kapa till önskad längd, sätt sedan dit en slangklämma runt koppen så klagar inte besiktningen tongue

TMW-Performance Avstängd
8 september 2008 · 914 Inlägg

Haha, kapa på stötdämparen är nog ingen bra idé tongue Men fjädern funkar wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Jukkas :]
8 september 2008 · 469 Inlägg

C-K skrev:
Varför ska alla klaga på att folk kör fel bilar hela tiden det är väl upp till var och en vad man vill ha och har RÅD med, varför inte bara vara lite hjälpsam och förklara hur man gör ist, alla är nubörjare nån gång.
Det är ju upp till var och en hur man vill att sin bil ska se ut.

Till dej deempan, Bara att hissa upp bilen ta den hjulet fram med vinkelslipen och kapa till önskad längd, sätt sedan dit en slangklämma runt koppen så klagar inte besiktningen tongue

Fjäderspännare är att rekomendera, smäller rätt bra annars tongue

volvo_Tobias
9 september 2008 · 687 Inlägg

absolute_volvo skrev:

C-K skrev:
Varför ska alla klaga på att folk kör fel bilar hela tiden det är väl upp till var och en vad man vill ha och har RÅD med, varför inte bara vara lite hjälpsam och förklara hur man gör ist, alla är nubörjare nån gång.
Det är ju upp till var och en hur man vill att sin bil ska se ut.

Till dej deempan, Bara att hissa upp bilen ta den hjulet fram med vinkelslipen och kapa till önskad längd, sätt sedan dit en slangklämma runt koppen så klagar inte besiktningen tongue

Fjäderspännare är att rekomendera, smäller rätt bra annars tongue

ta nästan igenom och hissa ner bilen så ryker dom av.

discokapten Kapten på disco!
9 september 2008 · 1 729 Inlägg

Sök? Vet inte hur många trådar det finns om att sänka just 740, senast en idag, vad är det som är så svårt?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
9 september 2008 · 2 853 Inlägg

hehe..att rekomender fjäderspännare..risk att du dör annars:P
sen kapa 1varv elr 2 till att börja me på vare fjäder..

dock kan du väl få rätt kass väghållning,slitna däck osv..men va fan..blir ju iaf lite snyggare:)

Nastydevil
9 september 2008 · 136 Inlägg

Jag testade att kapa mina fjädrar, först blev d för lite sen för mkt, blev med andra ord inte bra. jag köpte både sänkta dämpare samt fjädrar, är hel nöjd nu.  kompisen har en 9-5, han kapade en fjäder, testade en sväng och han fick knakningar hela tiden så han köpte sänkingsfjädrar och lämna in skiten =P

$$$
whoiswho
9 september 2008 · 445 Inlägg

FLindgren skrev:

Turbosnorren skrev:
Om du är riiktigt smart nu bara så skiter du bara och kapa fjädrarna på bilen, för det blir bara ett negergöra sedan när ni ska sätta dit dom sen till besiktningen, en sak till. förfan lär er de går inte att styla en jävla 740, sänkan med ett par 14" plåtfälgar ser ju förjävlgt ut. Lika bra att ha bilen hög så kan du lättare köra skiten ur den under vintern.

/snorren

Du vill nog inte veta hur många "råstylade" bilar som har kapade fjädrar, även fast det är sänkningsfjärdrar.

Men säg några "Råstylade" bilar då, för om de är extrem paket o extremvingar och sånt så tycker jag själv bara att de ser fult ut. De blir bara för mkt, helt klart bättre med bara cleant stylade.
Btw om du nu kallar en 740 "Råstyling" så inte har du sett mkt.
/snorren

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
mattestig volvo tic frälst
9 september 2008 · 357 Inlägg

2,5 varv fram och 3 varv bak tycker ja ä lagomt mycket på 740 då har man fortfarande väghållningen kvar å den blir tillräckligt låg, men bästa är att börja mindre å fortsätta tills du blir nöjd

Volvo 760 tic "ADON Mega60in" (1985)
Xoff Volvo tönt... =)
9 september 2008 · 2 344 Inlägg

köp en sats hade jag rekomenderat, kolla www.gemotorsport.se

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Izual
9 september 2008 · 4 571 Inlägg

FLindgren skrev:
Du vill nog inte veta hur många "råstylade" bilar som har kapade fjädrar, även fast det är sänkningsfjärdrar.

Jag vill veta, och vill ha exempel på minst 3st här på garaget

Haniball_s
9 september 2008 · 455 Inlägg

mattestig skrev:
2,5 varv fram och 3 varv bak tycker ja ä lagomt mycket på 740 då har man fortfarande väghållningen kvar å den blir tillräckligt låg, men bästa är att börja mindre å fortsätta tills du blir nöjd

ska du kapa 2,5 fram och 3 varv bak då måste ju den hänga i röven som fan?

>syns man inte finns man inte<
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang