Någon som tränar med kosttillskott?

Ellertz Norrlänning
9 september 2008 · 1 453 Inlägg

pumpan skrev:

Ellertz skrev:

Sebban89 skrev:
Testat Rage innan du drar till gymmet det är grymt wink Efteråt kör jag gainer Megamass 2000 är riktigt gott och ger bra resultat.

hehe mm rage är grymt smile ja vart dock knäpp i huvet av det, blir nästan aggressiv av det.. tongue

låter som anabola! då blir man agresiv osv....

haha nejje, dom säljer de ju i butik... smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
torpis Forummoderator
9 september 2008 · 10 572 Inlägg

JaZoR skrev:
säger som potkin http://www.ast-ss.se/   finns inget bättre . gå in och regga dig där och börja läs deras 12 veckors program du kommer vara helt såld på max-ot sen big_smile

Jag kör också efter detta, funkar toppen. Dock bör man kanske inte börja med "maximum overload training" utan börja lite försiktigt så man inte drar av ett muskelfäste eller något annat kul...  man blir jäkligt stark/stor på motiverad träning med 12reps också.


och som någon annan påpekade... läs på andra forum också. Du har bara en kropp, var rädd om den...

Senast redigerat av torpis (9 september 2008)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
pumpan Dalarna
9 september 2008 · 156 Inlägg

Ellertz skrev:

pumpan skrev:

Ellertz skrev:

hehe mm rage är grymt smile ja vart dock knäpp i huvet av det, blir nästan aggressiv av det.. tongue

låter som anabola! då blir man agresiv osv....

haha nejje, dom säljer de ju i butik... smile

vet men samma biefektekt tongue

Dalarna
Turbo_Erik
9 september 2008 · 526 Inlägg

Jag kör Whey 100 och kreatin/prestationshöjande..
Innan jag körde kreatin så hade jag inte så bra pump.
men jäklar vilken skillnad det blev wink Man vet ju inte vad det är dom igentligen blandar i alla pulver smile

Grotesk
9 september 2008 · 260 Inlägg

Turbo_Erik skrev:
Jag kör Whey 100 och kreatin/prestationshöjande..
Innan jag körde kreatin så hade jag inte så bra pump.
men jäklar vilken skillnad det blev wink Man vet ju inte vad det är dom igentligen blandar i alla pulver smile

Kreatin är så naturligt det kan bli, återfinns i kött och fisk bla wink

Saab 900 S (1990)
Turbo_Erik
9 september 2008 · 526 Inlägg

Grotesk skrev:

Turbo_Erik skrev:
Jag kör Whey 100 och kreatin/prestationshöjande..
Innan jag körde kreatin så hade jag inte så bra pump.
men jäklar vilken skillnad det blev wink Man vet ju inte vad det är dom igentligen blandar i alla pulver smile

Kreatin är så naturligt det kan bli, återfinns i kött och fisk bla wink

Jo sant, men oftast är det ju inte rent creatin i dom burkarna.

Big_JN
9 september 2008 · 2 126 Inlägg

eriico skrev:
kreatin funkar på vissa personer, men var lite uppmärksam på vad du köper. kreatin är inte så snällt mot levern. du lär väl inte dö av det, men om man anväder det i flera år så tror jag personligen att det inte är så nyttigt.

Det är hårdare mot njurarna! Blev förbjudet i Frankrike pga att ett antal användare fått akut njursvikt!

pompom88
10 september 2008 · 422 Inlägg

Grotesk skrev:

pompom88 skrev:
Undra bara va ni rekomenderar för nått för att bygga på sig lite och komma upp i vikt?

Hård välutförd träning.. Glöm inte att utförandet är viktigare än vikten du lyfter! Ät ordentligt och regelbundet, mycket kolhydrater.. Och sov ordentligt!
Sen om man vill få ut lite lite mer så kan man fundera på kosttillskott, Gainer tex. bör hjälpa dig med att gå upp i vikt. MEN märk väl att kosttillskott såsom allt annat inte är mirakelprodukter, så blir inte för såld på det. Men givetvis en fördel med tex. Gainer Pro efter träningen istället för ett glas vatten....

är typ 185 och väger 58kg. så vill bara komma upp i vikt o bygga på mig lite..
har inte gått på gym sen skolan o de är 3-4år sen. har tränings maskin hemma men används aldrig.
håller på med en massa annat så kommer inte ha mycke tid att gå på gym....

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Volvo S70R "Smurfen" (1998)
IMPRAZERN Intresseklubben
10 september 2008 · 673 Inlägg

protin, kreatin, gainer och något annat jävla pulver som jag inte kommer ihåg va det heter smile dunder iaf ;D

/Mvh Andreas
Seat Leon FR "Sotis" (2016)
LocKtar Herr
10 september 2008 · 1 722 Inlägg
There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Rickard666
10 september 2008 · 14 Inlägg

Bodegan skrev:
Stirra dig inte blind på alla kosttillskott! Ät massa kyckling, ris, ägg, kött, pasta, mm mm smile Många glömmer att äta och litar blint på proteindrinken dom tar å skiter i att äta riktig mat tongue

Helt rätt, glöm inte att sova bara

1/3 träning
1/3 kost
1/3 sömn

fast tillskott skadar ju inte heller, Whey 100 är bra och billigt

Senast redigerat av Rickard666 (10 september 2008)

JaZoR Team RmR
10 september 2008 · 393 Inlägg

torpis skrev:

JaZoR skrev:
säger som potkin http://www.ast-ss.se/   finns inget bättre . gå in och regga dig där och börja läs deras 12 veckors program du kommer vara helt såld på max-ot sen big_smile

Jag kör också efter detta, funkar toppen. Dock bör man kanske inte börja med "maximum overload training" utan börja lite försiktigt så man inte drar av ett muskelfäste eller något annat kul...  man blir jäkligt stark/stor på motiverad träning med 12reps också.


och som någon annan påpekade... läs på andra forum också. Du har bara en kropp, var rädd om den...

oo nej man får nog börja träna med 12 reps ett tag sen sänka sakta men säkert är du så kallad nybörjare så får man ju som sakt lära känna sin kropp och få kontakt med musklerna . sen äre bara köra på med max-ot när man börjar bli lite van med det smile

Senast redigerat av JaZoR (10 september 2008)

hedley Saaboholic
11 september 2008 · 3 129 Inlägg

85an skrev:
Det är individuellt vad som funkar, t.ex Kreatin monohydrat funkade riktigt bra för mig men två polare märkte inte av nån effekt.

Bara testa vad som funkar för dig, gainer pro och whey 80 är givet om du inte orkar laga mat, och billigt. Rapid creatine och HMB kapslar funkar bra det också plus lite koffein. Kolla bara om du har några hjärtproblem i släkten innan du proppar i dig för mycket koffein/kreatin/efedrin osv..

Efedrin funkar grymt bra, MEN det är olagligt och har otäcka bieffekter. Räknas som doping.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
11 september 2008 · 3 129 Inlägg

pompom88 skrev:

Grotesk skrev:

pompom88 skrev:
Undra bara va ni rekomenderar för nått för att bygga på sig lite och komma upp i vikt?

Hård välutförd träning.. Glöm inte att utförandet är viktigare än vikten du lyfter! Ät ordentligt och regelbundet, mycket kolhydrater.. Och sov ordentligt!
Sen om man vill få ut lite lite mer så kan man fundera på kosttillskott, Gainer tex. bör hjälpa dig med att gå upp i vikt. MEN märk väl att kosttillskott såsom allt annat inte är mirakelprodukter, så blir inte för såld på det. Men givetvis en fördel med tex. Gainer Pro efter träningen istället för ett glas vatten....

är typ 185 och väger 58kg. så vill bara komma upp i vikt o bygga på mig lite..
har inte gått på gym sen skolan o de är 3-4år sen. har tränings maskin hemma men används aldrig.
håller på med en massa annat så kommer inte ha mycke tid att gå på gym....

58kg? lever du ens?!?!
Iallafall, kör på gainer för att öka i vikt, jag körde slut på en 4kgs burk gainer och det gav resultat, jag fick både bättre kondition, tog mer vikter och ökade själv i vikt.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Grotesk
11 september 2008 · 260 Inlägg

Turbo_Erik skrev:

Grotesk skrev:

Turbo_Erik skrev:
Jag kör Whey 100 och kreatin/prestationshöjande..
Innan jag körde kreatin så hade jag inte så bra pump.
men jäklar vilken skillnad det blev wink Man vet ju inte vad det är dom igentligen blandar i alla pulver smile

Kreatin är så naturligt det kan bli, återfinns i kött och fisk bla wink

Jo sant, men oftast är det ju inte rent creatin i dom burkarna.

Jaså, det påstår du? Och vart har du läst om detta? Forskning som stödjer det? Skulle inte tro det...

Saab 900 S (1990)
HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
11 september 2008 · 325 Inlägg

eftersom du är ung och otränad kommer du öka i styrka riktigt fort även utan kosttillskott. vill du absolut ha hjälp på traven så kör på kreatinmonohydrat, det kommer efter några veckor göra att du blir mindre känslig för mjölksyra, kombinera det med typ 17 testo methox från gymgrossisten så lär det hända grejor. Dymetadrine extreme frånt www.ast-ss.com är en produkt som funkade skitbra på mig, den ska typ göra så man blir mer fokuserad eller typ mer "sugen" på att träna och det kommer göra så du kan tokköra på gymmet smile

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
Potkin Dawndrifter -"The Black Curse"
11 september 2008 · 301 Inlägg

dymethadrinet var jäkligt bra förr.. när det innehöll ephedra-efedrin..
kör fortfarande med det, men nu är det andra grejer i det, och man svettas kopiöst, då det är ett termogent preparat.. eller vad det heter.. höjer ämnes omsättningen genom att höja värmen i kroppen.. typ

jocke_gronberg
12 september 2008 · 4 586 Inlägg

Sebban89 skrev:
Testat Rage innan du drar till gymmet det är grymt wink Efteråt kör jag gainer Megamass 2000 är riktigt gott och ger bra resultat.

har beställt Rage nu får se ifall det ger resultat

C-Douglas Hemmasittare
12 september 2008 · 241 Inlägg

Kolm skrev:
Jag tränar Gym 5 ggr i veckan + Thaiboxning 2 ggr i veckan, ibland fler ggr på samma dag. Så jag kör protein. Gainer är för personer som vill bli feta, inga rutor, bara ta tunga vikter. Jag rekommenderar Whey 100 eller whey80 och KREATIN. Kreatin är troligtvis det enda kosttillskott där du känner och ser skillnaden, träna hårt och seriöst. Är du svag nu när du börjar ska du köra 6or och gärna med nån som är starkare än dig själv. Skippa flummet och kör din grej, jämför dig inte för mycket med alla andra, det kan slå ner dig. Du tävlar bara mot dig själv...

Kör minst 4 ggr i veckan, jag rekommenderar 4-5 + löpträning. CLA, Protein, Nån Omega-3 och Kreatin uppladdningsfas 1 vecka. Fan va stark du kommer bli wink

Vadå gainer är till för personer som vill bli feta? Det beror ju på hur man ser ut i dagsläget. Har man svårt att gå upp i vikt så är gainer ett måste. Men tränar du inte ordentligt och bara dricker gainer DÅ blir du fet, eftersom det innehåller snabba kolhydrater. Jag har bara goda erfarenheter av gainer, har aldrig blivit fet av det.

viccoA
12 september 2008 · 3 110 Inlägg

Grotesk skrev:

Turbo_Erik skrev:

Grotesk skrev:
Kreatin är så naturligt det kan bli, återfinns i kött och fisk bla wink

Jo sant, men oftast är det ju inte rent creatin i dom burkarna.

Jaså, det påstår du? Och vart har du läst om detta? Forskning som stödjer det? Skulle inte tro det...

Var några elitidrottare som torskade efter användning av Eiselts Creatin, det innehöll några procent efedrin, men det är rätt många år sen nu.
Förmodligen är de flesta medel som verkligen fungerar dopingklassade enligt RF, det man kan äta med gott samvete om man ofta testas för doping är protein och kolhydrater, glutamin och creatin samt nödvändiga vitaminer.

Kroppsbyggarna är väl inte ens anslutna till Riksidrottsförbundet just för att de inte gillar dopingreglerna och vilka preparat som är förbjudna.

Tex är ju Hostmedicin och Astmamedicin förbjudna (men man kan söka dispens för dem).

Senast redigerat av viccoA (12 september 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang