Tjenare nu nör jag jag äntligen fixad bensin läckan var det dags att göra den roliga kontroll av bilen, nu har jag dock en fråga jag kör på 235/40/17 fram o 275/40/17 bak men i mina reg papper står det MAX 225/50/16 dvs att det står att bilen måste ha dessa däck på runt om?
Jag fick inte ha 16" på Forden för gringubben på besiktningen när jag besiktade den. Kan ju ha och göra med att dom tog i innerskärmarna lite lätt vid fullt rattutslag.
Är bilen helfordonsgodkänd får det inte släppas igenom.. men sålänge det inte tar i någonstanns när du svänger och så så tror jag inte dom bryr sig om det. men dte är ju som valnigt från station till station.
Jag kör 225/45/17" på min 9000, o i mina regpapper står de max 185/65/15" o den har gått igenom besiktningen. Där tar till och med hjulen i i hjulhuset vid fullt rattutslag 2 feta märken efter de...
Är bilen helfordonsgodkänd får det inte släppas igenom.. men sålänge det inte tar i någonstanns när du svänger och så så tror jag inte dom bryr sig om det. men dte är ju som valnigt från station till station.
Nu i höst är det två år sedan SBP helt släppte kravet på fälg & däck ! man får ha vad som helst i storlek & bredd, så länge dte inte tar vid sväng eller ut/in-fjädring & att man kan garantera att hastighetsmätaren stämmer
På min förra bil tog däcken i så fort jag svängde fullt, samt om jag körde i ojämnheter i över 70km/h. Men det var minsann ingen som sa något på bilprovningen...
På min förra bil tog däcken i så fort jag svängde fullt, samt om jag körde i ojämnheter i över 70km/h. Men det var minsann ingen som sa något på bilprovningen...
bilprovningen kör ju aldrig med bilen i 70km/h eller högre
bilprovningen kör ju aldrig med bilen i 70km/h eller högre