6283
Sök

Söker bild på en bil snett framifrån utan däck med coilovers

1 309 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
skulle behöva en bild på en bil, gjärna en skyline snett framifrån utan hjul och med coilovers
Senast redigerat av Chippen88 (10 september 2008)

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing

1 772 Inlägg
10 september 2008
Smedhult skrev:
Chippen88 skrev:
skulle behöva en bild på en bil, gjärna en skyline snett framifrån utan däck och med coilovers

lite OT men ja passar på att fråga! Va är coilovers? har aldrig fattat de riktigt =p

Justerbara dämpare, ungefär smile
Senast redigerat av NordstromJ (10 september 2008)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

4 001 Inlägg
10 september 2008
se om det här duger

http://b.imagehost.org/0766/April-2008-169.jpg
http://b.imagehost.org/0058/fjaderben.jpg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 001 Inlägg
10 september 2008
Smedhult skrev:
NordstromJ skrev:
Smedhult skrev:

lite OT men ja passar på att fråga! Va är coilovers? har aldrig fattat de riktigt =p

Justerbara dämpare, ungefär smile

Tackar för ett seriöst svar!

Ifall du kollar på mina bilder så ser du att man kan justera fjäderlängden och på så viss få olika höjd/hårdhet på bilen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 164 Inlägg
14 september 2008
coilover är väl att fjädern är monterad direkt på dämparen, att det är en del? trodde jag iallafall.. kan ha fel

"Life´s too short to drive a boring car"

Meister
6 763 Inlägg
14 september 2008
dadde skrev:
coilover är väl att fjädern är monterad direkt på dämparen, att det är en del? trodde jag iallafall.. kan ha fel

Precis. Fjädern sitter runt dämparen. Det är grunduttrycket. Nu tror alla att coilovers är justerbara racegrejor. Men de är inte riktigt så

Sempre Inter
537 Inlägg
14 september 2008
beror ju på, coilovers , vissa iallafall, går justera ihårdhet , bounter rebound, höjd etc..

Elvis
HPC KayTown

4 001 Inlägg
14 september 2008
Jap_power_ skrev:
beror ju på, coilovers , vissa iallafall, går justera ihårdhet , bounter rebound, höjd etc..

Det gäller att hålla isär begreppen, coilover är ett fjäderben med fjädern runt stötdämparen och är oftast justerbart i höjd och i viss mån hårdhet, det justerar absolut ingenting på själva stötdämparens egenskaper, då snackar vi om stötdämparteknik.
I ett coiloverben så har man ofta en stötdämparpatron som är utbytbar och då kan man sätta i en patron där man kan ändra t.ex bounter rebound men en sådan stötdämpare går även att använda vid en konvetionell fjäder, krävs inget fjäderben till det.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
14 september 2008
kolvas skrev:
Jap_power_ skrev:

Det gäller att hålla isär begreppen, coilover är ett fjäderben med fjädern runt stötdämparen och är oftast justerbart i höjd och i viss mån hårdhet, det justerar absolut ingenting på själva stötdämparens egenskaper, då snackar vi om stötdämparteknik.
I ett coiloverben så har man ofta en stötdämparpatron som är utbytbar och då kan man sätta i en patron där man kan ändra t.ex bounter rebound men en sådan stötdämpare går även att använda vid en konvetionell fjäder, krävs inget fjäderben till det.

Word

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Sök