7987
Sök

Värt å köra luftfilter till en otrimmad S40 T4 -98 200hk?

Kolm
10 september 2008
Trådstartare
Halloj. Ska lägga iväg en beställning om några dagar på ett 2½" sportavgassystem från BSR, när jag ändå är igång har jag planer på att köpa ett bra luftfilter (hört mycket gott om K/N).

MEN; Jag tänker inte chippa bilen, så vad ger egentligen ett bra filter till min otrimmade bil? Kan det vara ett minus att den gått 20 000 mil, gällande förändringarna..? Vilket filter bör jag satsa på?

BSR har ett luftfilter med avskärmning, men den lilla plåtprylen tar dom ju 800 spänn för. Jag funderar på att bygga en egen, det kan väl inte vara allt för svårt?

Min fråga till er kunniga: Är det värt å köpa ett luftfilter till en t4 som bara har ett sportavgassystem? (endast efter cat) Blir det bara skillnad ljudmässigt och ingen skillnad effektmässigt?

Strunta i det eller Go for it?

Era åsikter uppskattas

Mvh Emil

2 283 Inlägg
10 september 2008
Det blir en klar skillnad i ljud med öppetfilter.
Att bilen gått långt gör ingen skillnad.

Go for it.

R.I.P. Michael Jackson!

C(^^,)
453 Inlägg
10 september 2008
spelar ingen roll om du chippat bilen till steg 837. Filtret ger i MAX totalt max 1-3 häst.
Sen kan det gå minus med hästar med! Se till att den inte suger i sig Varmluft bara.
De flesta skaffar det för att det låter gött.

FreddeK
10 september 2008
Trådstartare
strunta i det! ger inget och kan sabba lmm...

1 062 Inlägg
10 september 2008
Freddeponken skrev:
strunta i det! ger inget och kan sabba lmm...

ger inget?? jag bytte märke på mitt öppna  från jr till bmc det gav mig 40 hk har det på papper så jag vet att det är sant plus vittnen men iofs så e bilen trimmad

byt du till ett öppet filter det gör att bilen andas lättare om det inte gör ngn effekt skillnad så kanske den drar mindre soppa (marginellt men ändå) ett org filter blokerar rätt mycke luft å bygger motstånd så skillnad gör det

Team Björkeryd

Sök