Har skapat en hemsida...

MawE
11 september 2008 · 517 Inlägg

Har skapat en hemsida/blogg för mig o min polare som är ute på äventyr runtom i världen..

Tycker att designen e rätt skön på nått sätt.. Men jag vill höra vad ni tycker om den och vad som kan förbättras/förändras..

Adresen dit är: http://www.theworldisyours.se

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
CarpeDiem German Engineering
11 september 2008 · 9 083 Inlägg

Grym hemsida big_smile Fast när man klickar på "Mer info om oss, lite mer info om bloggen och mejla oss" så funkar det inte.

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
MawE
11 september 2008 · 517 Inlägg

Där ser man, hade jag missat. Tack Sam big_smile

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
MawE
11 september 2008 · 517 Inlägg

Såja, nu funkar det igen. Hade glömt att uppdatera länkarna... smile

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
CarpeDiem German Engineering
11 september 2008 · 9 083 Inlägg

Nu funkar det big_smile Det är lugnt, sånt som händer när man skapar hemsidor, då glömmer man ofta att uppdatera länkar tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Svenning Stridis
11 september 2008 · 80 Inlägg

Ibland när man kolla på bilder kommer du upp i en annan explorer och ibland i samma..

Sen en sak till, det jag har lärt mig är att man ska ha det idiotenkelt. tydligare med de olika månaderna, för det första man kollar på är bilden, sen texten i rutan. man ser inte juli - juni så bra. Man tror bara att det har något med rubriken att göra smile

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig
Volvo C30 "Momentum" (2009)
MawE
11 september 2008 · 517 Inlägg

Anledningen till att bilderna öppnas i ett nytt fönster är att alla bilder måste ha laddats klart innan de går att öppna med den enkla visningsfunktionen..

Vet inte riktigt var jag ska placera länkarna för att det ska se bra ut... Har provat på sidorna, men tyckte mest att det såg dumt ut :S men jag förstår vad du menar att de kan se ut att hänga ihop med rubriken..

/Martin - Wolfsburg GTI
Volkswagen Golf GTI "Joanne" (2003)
ichibon mmm, blåbärssoppa.
11 september 2008 · 616 Inlägg

MawE skrev:
Vet inte riktigt var jag ska placera länkarna för att det ska se bra ut... Har provat på sidorna, men tyckte mest att det såg dumt ut :S men jag förstår vad du menar att de kan se ut att hänga ihop med rubriken..

Fast jag håller inte med, tycker länkarna passar bäst där uppe. Dock kanske fetstil eller annat typsnitt?

Sen det jag reagerade på var att sidan blev ganska "tråkig" när man klickade på ngn av månaderna. På juli t ex kommer det upp en vägg av text liksom. Jo, det är iofs en blogg, men kanske mer mellanrum till ramen på sidorna? Sen skulle jag försöka lägga in bilderna i texten mer, kanske fem bilder mellan varje stycke?
När alla bilder kommer så där på en gång så blandas de ihop med varandra liksom, blir mest en bild-röra tycker jag. smile

Sen skulle jag länka rubriken till startsidan. Eller iaf lägga in en sån länk.

Startsidan och de andra sidorna som det inte bloggas på är trevliga och inte tråkiga. smile

Fast sen heter det "Vilka är vi?" och inte "Vem är vi?" tongue

/ichi
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang