Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
Idag blev de garage i vanlig ordning och ja körde på med bromscylindrarna så det är ur världen då jag vill ha det svetsat och klart innan lacken:) jag tror mig ha fixat en bra lösning nu och de rullar på i hyffsat tempo får ja säga
Kvällen började med att slipa upp hålet som går in till pedalstället, men eftersom att våran pneumatik slip gav upp livet mitt i jobbet så slipade vi bara så att de gick fritt, de får snyggas till när vi fixat en ny slip:)
Men jag fick in cylindrarna genom genomförningen med gummiskydden och allt
Sedan tog jag och kapade upp mitt gamla bromsservo och tog bromsgaffeln från den, sedan tog jag 2 plattjärn vilket ja försänkte gaffeln i och svetsade från båda håll och sen kapade av baksidan. varpå ja sedan lade till ett likadant plattjärn som ja sen svetsade ihop samt förstärkte gaffeln då den var lite klen tkr jag
Inte den vakraste saken i världen men den gör ju jobbet
Väl på plats så ser det lovande ut! ska bara slipas rätt hålet och byggas ett fäste i motorrummet så cylindrarna sitter på plats ordentligt
Det var egentligen det som blev gjort idag, de var lite tidskrävande men känns som man är på god väg o lösa bromsproblemet! imorgon tänkte jag slutföra bromsfästena och sedan fixa dit fästena för kylen och påbörja bygget av bashbar i fronten!
Idag vart de garage vanlig ordning, det blev till o hålla på med lite blandat sömn står högt på listan som vanligt de få timmarna ja får per dygn så ja sköter detta snabbt
kvällen började med att bända rätt skruvarna vi svetsade under gårdagen då de slått sig lite vid svetsningen på baksidan, sedan gjordes passbitarna på sidan för att sedan svetsas dit,
När den väl var svetsad så sattes bromscyindrarna dit och drogs åt
Sedan lirkade jag dit gaffeln ja gjore här om dagen och satte sedan upp pedalstället
I me sprinten och justera längden lite snabbt så kunde ja testa så de fungerade bra ihop och de gjorde det Går fritt och bottnar innan pedalen går i bott så de e kanon
När det var gjort så valde ja o slänga upp diffen o drivaxlarna för att kunna dra åt drivaxlarna för att sen kunna valsa skärmkanterna utan att oroa mig över hjullagrena
Sedan fick jag hem lite rör från Falk som ja ska ta lite bitar från hans bur sats tills de e dags för han o bygga bur då beställer ja nya till han. Stort tack falk
Det var kvällens jobb, imorgon blir det till att bygga Bashbar, kylarfäste och svetsa igen lite småhål i bagaget. för att sen slipa ner de sista på bilen och lacka under helgen
helgen har innehållt ganska många timmar med chassi och plåtarbete kan jag säga, det tar sin tid o hålla på med men det blir bra tror jag
Jag i egen hög person, slutbyggsskägg i vanlig ordning, kläder sketna som om man hade badat i smuts vilket man istort sett gör varje dag i garaget Just Smile and Fender roll!
Efter många timmar valsning, kapande och bonkande så var skärmarna där ja tror jag kommer ha dom. kommer ligga gött där om de blir som ja vill
Stretched fender! 235/40/17 på bilden , då ligger de riktigt tight, kanske för tight de beror lite på hur mkt de kommer sätta sig sen, Med 0 grader camber som ja står med nu så blir de såhär långt ut de hamnar
Med 215/40/17 så kan man gå bra mkt lägre
Höjde sedan även upp bilen till den höjden ja vill köra, på bilden är inte skärmdistanserna monterade och skärmen ej färdig valsad
Tror höjden blir ganska go
En till på skärmen
Lack fick jag även hem i fredags så nu blir det fane me lack i veckan så fort kylfästet är färdigt! imorgon fortsätter jobbet me karossen
IMorgon blir det som sagt kylarfäste, bashbar och lite annat smått o gott för o kunna lacka så snart som möjligt
Jigab: Det är lite smått osäkert men håll utkik så ser du
Robin_Civic: Tackar du
zetec skrev: Jag har verkligen gillat varje steg du tagit med den här bilen sedan sensommaren 2008 då vi började prata på nån träff nånstans här på hemmaplan. Och färgtemat som nu fyller de senaste sidorna i tråden är helt i min smak.! Du har öga för den där bilen helt enkelt! Jag kan nog inte hålla mig från att be om ett studiebesök i garaget snart Bra jobbat!
Riktigt kul o höra Ja de var ett par år sen vi börja tjöta på biltema träffarna eller va de var Tackar du ! de e bara o kika förbi vettu;)
Mvh stångberg
Måste hålla med sebbe angående färgvalet, de e KLOCKRENT! Och jag kommer gärna också ner på studiebesök