Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
det passar väl ifrån dom större mercorna med diff å sånt på 2.6ans och turbo dieselns bakaxel? 16ventilaren passar väl också?
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
aha okej tyckte det såg ut som en odiffad på bilden på sidan innan
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
idag påbörja jag äntligen arbetet me diffen så jag vet vad som behöver beställas imorgon så hoppas jag på att få ihop den till fredag då det är DMB meet
började med att ta bort låsringarna för drivaxlarna för att sedan dra ur drivaxlarna snabbt o smidigt
Sedan tog jag bort packningshållaren samt låsringen som håller "lagerringen" på plats;)
sedan när man har gjort det så går det att trixa ut klumpen ganska smidigt
skruvade sedan bort det stora drevet i diffen från mitten klumpen, får be om ursäkt för mina dåliga namn på grejjerna vet ej va de kallas för ;P efter det så drog jag ur sprinten för att sedan få ur den stora sprinten som går i mellan drivaxlarna;) sedan var det smidigt o lätt att få ur i sär dreven, sedan tog jag ur ett drev i taget med lameller o gjorde rent shims samt lamellerna
Tog o gjorde rent alla delar hyffsat iaf o sedan lade upp allt så jag har koll på vad som hör vart
drivaxel, lameller o hydraltryck delen
när ja lägger alla lameller o shims på plats så tycker jag det inte ser ut att va så slitet, men ska mäta upp allt imorgon o sedan lägga på en mm på sista shimset för att få den hårdare .
alla saker ser ut att vara i fint skick iaf inga glapp m.m, diffen mår riktigt fint vilket är skönt
gjorde rent lite snabbt i diffhuset också
det var de jag gjorde idag, imorgon blire som sagt beställning utav delarna sedan ska jag försöka svetsa den andra tröskeln också