7669
Sök

Konstig lukt ifrån AC:n efter Service

I brist på annat :)
526 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Lämnade in bilen på Longlife-service här om dagen och det var väl inte något större fel på den, lite snålt med däckfäste (2mm) men det får man stå ut med, snart vinter.....

Hur som helst, märkte efter en stunds körande med AC:n igång att det började lukta lite smått fränt. Svag men ändå stark lukt, den fanns inte innan jag lämnade den på service. Svårt att beskriva lukten mer än att den är frän, lite åt spolarvätskehållet men inte alls lika starkt(nej, jag har inte fyllt på spolarvätska i fel behållare).....

Någon aning om vad det kan bero på? Kanske något som dött i ac:n? sad

1 833 Inlägg
13 september 2008
Kanske är något nytt filter som luktar? Om det inte försvinner om några dagar, åk tillbaka till firman.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Random Hero
4 047 Inlägg
13 september 2008
dom kan ha hällt i ac renare, luktar inte allt för gott, eller så har du fel på torkfiltret till ac:n.

Dog food lid. Backwards

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
13 september 2008
kan vara torkfiltret som ger ifrån sig lukter och ibland byter man det och gör ac service och byter pollen filter och försvinner inte lukten då så är det garanterat nått som dött i systemet. ibland görs en luftrenings process i ventilations systemet också. lämna till Din bil så fixar de det och det blir bra. kostar nog inte allt för mycket heller. vet detta då jag jobbade på din bil innan smile pröva detta om det inte försvinner inom ett par dagar

-den satt som en fläskläpp-

Random Hero
4 047 Inlägg
13 september 2008
är lukten på när du har på vanliga fläkten också ? för dom kan ha bytt kupefiltrena till såna i papper som drar åt sej bakterier o de luktar illa så in i hel¤¤te, men de där me att nåt dött i ac systemet kan ni skippa tongue för några djur kan inte komma in i ac systemet tongue

Dog food lid. Backwards

526 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
Tack för alla snabba svar smile ska avakta ett par dagar och se vad som händer....

1 867 Inlägg
13 september 2008
När min firmabil hade vart inne på service sist så trodde jag nån hade skojat med mig och stoppat herrparfym/wunderbaum i kupefiltret eller nåt.
När jag ringde upp verkstan(märkesverkstad) och förklarade problemet så sa dom att dom hade kört nån antibakteriell behandling av systemet, och att det brukar lukta så.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

526 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Koop skrev:
När min firmabil hade vart inne på service sist så trodde jag nån hade skojat med mig och stoppat herrparfym/wunderbaum i kupefiltret eller nåt.
När jag ringde upp verkstan(märkesverkstad) och förklarade problemet så sa dom att dom hade kört nån antibakteriell behandling av systemet, och att det brukar lukta så.

Och lukten försvann med tiden eller?

Sök