ToTTeN skrev:
ja. med glid skenor. bara att ta fram vinkelslipen och svetsen och kapa isär orginal fästen lägga 2 plattjärn och svetsa fast. sedan borra ett hål och gänga för m8 och bulta fast glid skenorna.. se bara till att det blir rätt höjd på stolen annars är allt jobb i onödan
Har man en gång monterat stolar i en S40 och är 186cm lång så vet man att det inte får plats vad som på höjden... jag använder original underreden som jag kapat av och svetsat dit L-profiler på. mina stolar är så pass smala att de passar ner mellan "L:en" annars blir det på tok för högt.
o|_ stol_|o
o=glidskena
|_ = L-profil