Volvo 740 TDI: Glöd + Tappar bränsle

Volvo740Dtic
16 september 2008 · 44 Inlägg

Tja, min 740 har länge varit svår startad. Visade sig då att tankarmaturen hade gett sig och börjat läcka bränsle, som är sjuke på 740.
Bytte då tankarmaturen, men  bilen är fortfarande svår startad, OCH JAG HAR KOLLAT EFTERÅT ATT JAG INTE HAR NÅGOT LÄCKARGE VID TANKARMATUREN LÄNGRE.
Men ända lika svårstartad.

Även glödrelät har gett sig, styr glödrelät pumpen?

Väldig tacksam för tips /// Tack i förhand :p

Petter®™
engolf
17 september 2008 · 3 235 Inlägg

Har du bytt glödstiften?

Glödrelät styr glödningen, och utan glödning startar inte en dieselmotor när den är kall...

VW_67
17 september 2008 · 446 Inlägg

mitt tips är att byta reläet och sedan lufta hela bränslesystemet ordentligt. för om armaturen läker kan luft sugas in i bränslesystemet, och om det händer på en diesel blir den omöjlig att starta. (vilket den som sagt också blir om glödgningen inte fungerar)

men reläet har inget med pumpen att göra, den är mekaniskt styrd.

Ghost Rider
17 september 2008 · 466 Inlägg

Volvo740Dtic skrev:
Tja, min 740 har länge varit svår startad. Visade sig då att tankarmaturen hade gett sig och börjat läcka bränsle, som är sjuke på 740.
Bytte då tankarmaturen, men  bilen är fortfarande svår startad, OCH JAG HAR KOLLAT EFTERÅT ATT JAG INTE HAR NÅGOT LÄCKARGE VID TANKARMATUREN LÄNGRE.
Men ända lika svårstartad.

Även glödrelät har gett sig, styr glödrelät pumpen?

Väldig tacksam för tips /// Tack i förhand :p

kika in på www.dieselclubsweden.se

där finner du svaret cool

Christer *Dieselkungen*
BMW 430D Grand Coupe "Dieselmonstret 2.0" (2015)
Volvo740Dtic
17 september 2008 · 44 Inlägg

engolf skrev:
Har du bytt glödstiften?

Glödrelät styr glödningen, och utan glödning startar inte en dieselmotor när den är kall...

Japp... bytte dem för ca: 3 månader sedan.

Petter®™
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang