4309
Sök

Eclipse 97 gst

1 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
Köp råd är stängt så jag sätter det här i stället

om man vill maxa motorn på en eclipse gst 97 vilka trimdelar ska man inskaffa sig och i så fall var får man tag på dem ????

motorn är en DOHC 2.0
Senast redigerat av Aleko_88 (16 februari 2006)

638 Inlägg
19 maj 2007
va menar du me maxa motorn? förmodar att du menar trimma den utan att behöva in i motor och grejja.  4G63T är väldigt trimvänliga och har för mig motorn klara uppemot 400hk utan att dela motorn. så byt grenrör, dp, fp, catback, fmic, tryckrör, luftfilter, dumpventil, turbo, större oljekyl kanske. finns inga begränsningar.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

7 120 Inlägg
19 maj 2007
Ripley333 skrev:
va menar du me maxa motorn? förmodar att du menar trimma den utan att behöva in i motor och grejja.  4G63T är väldigt trimvänliga och har för mig motorn klara uppemot 400hk utan att dela motorn. så byt grenrör, dp, fp, catback, fmic, tryckrör, luftfilter, dumpventil, turbo, större oljekyl kanske. finns inga begränsningar.

Exakt, men är det inte roligare att köra på GSX modellen med 4WD?
Känns lite tråkigt med framhjulsdrift.

638 Inlägg
19 maj 2007
de e samma bil förutom att den väger 100kg mer och att det är 4wd. men jag hade endå valt gsx smile

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

MitsuNörd
880 Inlägg
19 maj 2007
Gör lite sökningar på www.mitsubishiclubsweden.com det är nog enklast så.
Men jar har för mig det är runt 400hk med orginal botten.

Men glöm inte crankwalk om du ska trimma.

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida

Kockafan
224 Inlägg
1 augusti 2007
vad är crankwalk? har läst de lite här o där emn fattar inte vad det är? som sagt jag e kock inte bilmekk:)

Kocken

Sök