7191
Sök

Köpa begagnat billjud lr inte

1 129 Inlägg
17 februari 2006
Trådstartare
När det gäller billjud så kan man säga att det är ett enda stort  "träsk" som så mycke annat big_smile.

Men vilka sorter o saker inom billjud tycker ni inte gör nåt att köpa begagnat, när ska man tänka sig för då man köper det begagnat o vad ska man helst inte köpa begagnat?.

Allt man köper beror ju på skicket o vem/vilka som har haft sakerna innan, men vissa saker ska man ju inte köpa alls.

När ja började mä billjud så köpte ja mest begagnat. Slutsteg, konding mm tycker ja ä rätt ok att köpa begagnat beroende på skick, bilstereo mm ä väl rätt ok d mä, men högtalare o kablage mm  litar ja inte lika mycke på eftersom jag tycker att d ä mer slitagevara.

4 554 Inlägg
17 februari 2006
jag skulle kunna tänka mej att prylar med högt listpris går bra att köpa begagnat för ja tror de ägarna till sakerna är mer rädda om de om de har ett högre värde.. bara en liten tanke:P

8 156 Inlägg
17 februari 2006
Det beror ju lite på vad man söker. Finljud går nog att köpa begagnat, men köper man "spela högt"-grejer så kan dom nog vara ganska så slitna. Skulle nog inte heller köpa kablage begagnat och inte högtalare heller, om jag inte provlyssnat dom först.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Oekonomisk, ja visst
966 Inlägg
17 februari 2006
Jag har köpt ett slutsteg begagnat utan att lyssna på det en gång, var ett alpine steg så jag trodde att det skulle vara ok, men om man säger så så har jag alltid köpt mina delar nya efter det. Tycker själv att brl har bra priser och utomordentlig service

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824

356 Inlägg
17 februari 2006
jag skulle inte köpa något jag inte hade lyssnat på för man vet inte om det är sönder eller inte.

2lateuloose
543 Inlägg
17 februari 2006
Jag har köpt mycket beggat & har inte varit missnöjd någon gång.. både "spela högt" prylar & högtalare!.. varför skulle spela högt prylar vara slitna? det är ju inte så att dom går länge direkt utan mera i ett par sek.. en högtalare märker man lätt om upphängningen el. nån spole e knas
& det spelar ju ingen roll vad dom haft den till!:.

Näe köp hellre lite dyrare märkes prylar till bra pris beggad! än att satsa på billiga märken!..
*tips* finns nu en DD värsting bas på blocket till salu för 5500:- kostar väl 17lax ny typ!
så fynd kan göras!..

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

505 Inlägg
18 februari 2006
Jag körde en chansning och budade på ett http://www.mds.se/?artnr=190954 för 1500kr:) Det var helt kanon! Funkar klockrent och så! Jag har haft tur med mina begagnade köp, men jag föredrar inte att köpa saker som man inte lyssnat på, de kan ju som sagt vara ur funktion...

Men passa dig just för steg som är superbilliga.. har hänt många av mina kompisar som tror att det är värsta klippet och slår till direkt, så är det kortslutna steg.

Högtalare, lådor osv.. måste du nästan lyssna på innan du köper, de kan vara helt slutkörda...
Men så är det ju med allting, bäst är alltid om man provlyssnar och tittar på produkten som man skall köpa innan man köper den, inte som jag och chansa på allting.. En dag kommer det gå åt skogen för mig med;P

MVH Matte

Calibra Turbo 4x4

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
18 februari 2006
glöm inte att vid begagnat köp skall orginalkvittot följa med, räcker inte med en kopia.

Smoke Tires Not Drugs.

1 129 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
När det gäller att köpa begagnat så har jag som säkert många andra oxå gått i fällan angående garantier mm. Det står i konsument reglerna att om en person köper nåt nytt från affären så får den en garanti på den saken under en viss tid, så är det mä i stort sett allt man köper nu för tiden. Men garantin gäller enbart för den som har köpt saken ny. Skulle denna personen sälja denna sak till en annan så gäller inte garantin för den andra personen.

Om man inte har tur så är kvittot lr garantilappen bara ett bevis på att saken som man köpt inte är stulen, o om man köper nåt som är stulet så kanske polisen bara tar saken ifrån en som vore tråkigt men man kan oxå bli straffad för att man har köpt nåt stulet även om man inte visste om det.

8 156 Inlägg
19 februari 2006
CoSmoZ skrev:
Jag har köpt mycket beggat & har inte varit missnöjd någon gång.. både "spela högt" prylar & högtalare!.. varför skulle spela högt prylar vara slitna? det är ju inte så att dom går länge direkt utan mera i ett par sek.. en högtalare märker man lätt om upphängningen el. nån spole e knas
& det spelar ju ingen roll vad dom haft den till!:.

Näe köp hellre lite dyrare märkes prylar till bra pris beggad! än att satsa på billiga märken!..
*tips* finns nu en DD värsting bas på blocket till salu för 5500:- kostar väl 17lax ny typ!
så fynd kan göras!..

Jag tänkte inte i dom högre prisklasserna, utan snarare budget när jag pratade om slitna "spela högt"-högtalare. Högtalare i dom högre prisklasserna har nog säljaren tagit hand om lite mer?

*edit: Rättat typos.
Senast redigerat av Phaetoon (19 februari 2006)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök