Elöppnad baklucka på volvo 745. Går det att få bra ?

Ztarken
22 september 2008 · 30 Inlägg

Jag har funderingar på att göra min baklucka eldriven och ta bort handtagen och tänkte höra om nån har gjort det eller har några tips på hur man skulle kunna få det att fungera bra eftersom luckan nästan måste gå ut lite för att man ska kunna öppna den sen.

laddtryck_87 strömmen finner väen, jä fy fään.
3 februari 2009 · 61 Inlägg

Gjorde ett eget handtag på min baklucka och var då tvungen att ta bort öppnings funktionen. Använde mig av en central lås motor med fäste från en 740. skruva fast på bakluckan, använde mig av befintligt stag från lås kolven och koppla motorn till en ström brytare fram. det enda tråkiga var att jag var tvungen att skära sönder klädseln för att få på den igen. För att få ut luckan lite när du trycker på knappen (så att den inte ska gå i lås igen) så använde jag mig faktiskt av en fjäder från en gammal cykel sadel och svetsade fast ner i ena hörnet. Funka Fin fint...

Xoff Volvo tönt... =)
3 februari 2009 · 2 344 Inlägg

tänk bara på att ha någon form av nödlösning ifall du skulle få dåligt battrei nån gång! (alla vill ju inte ha startkablarna liggandes i baksätet hela tiden) med nödlösning så tänker jag på typ en wire eller nått du kan dra i för att öppna, andra änden på wiren kan du ju antingen ha bakom baksätet eller underbilen eller liknande (bakom baksätet är ju säkrast)

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang