Ny skolskjutning i Finland

DoT Häst
23 september 2008 · 1 099 Inlägg

11 döda inkl. skytten själv enligt uppgift på radion. sad

Än är inte den sista idioten född..
lapin_kulta Maskinmontör
23 september 2008 · 139 Inlägg

utan jaktlisens eller i tävlande syfte eller om man ärver ett vapen här i finland så är det nog rätt så svårt att få vapenlisens...

Rwd 4 Fun :D
ichibon mmm, blåbärssoppa.
23 september 2008 · 616 Inlägg

Jo men vapenlicens är ju inte enda vägen till att få tag på ett vapen...
Nog för att det är lag på vapenskåp nu också men jag vet många som har grejerna framme... Ibland även slutstycket i anslutning till vapnet.

/ichi
Hoevding Withlimb
23 september 2008 · 210 Inlägg

http://konvictdesign.free.fr/upload/fil … 171828.gif

OBS! Bilden är efter dådet. OBS!

Finnen i fråga. Dålig bild dock.

Senast redigerat av Hoevding (23 september 2008)

105hk rent vansinne!
Urkas Kräsen grafiker
23 september 2008 · 1 775 Inlägg

http://rs245.rapidshare.com/files/14762 … _Saari.zip

Han verkade ju inte direkt frisk. :\

Whine whine!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 september 2008 · 5 042 Inlägg

Hoevding skrev:
http://konvictdesign.free.fr/upload/files/1222171828.gif


Finnen i fråga. Dålig bild dock.

minä sanoa ei mikään perkele Homo!! ...

C H E V R O L E T <3
NickeR
23 september 2008 · 83 Inlägg

Tråkigt att det hände igen. Men inte så konstigt med tanke på att ett folk på 5 miljoner har tillgång till 2 miljoner vapen. Så detta kommer väl att hända i framtiden igen. Sorgligt men sant. DAGS ATT ÄNDRA VAPENLAGARNA! (men det lovade ju dom redan efter Jokela-fallet, ingenting hände tyvärr )

DoT Häst
23 september 2008 · 1 099 Inlägg

NickeR skrev:
Tråkigt att det hände igen. Men inte så konstigt med tanke på att ett folk på 5 miljoner har tillgång till 2 miljoner vapen. Så detta kommer väl att hända i framtiden igen. Sorgligt men sant. DAGS ATT ÄNDRA VAPENLAGARNA! (men det lovade ju dom redan efter Jokela-fallet, ingenting hände tyvärr )

Kommer antagligen bli förändringar i vapenlagarna nu.. Bättre sent än aldrig funkar inte så bra i sånna här tillfällen dock.. neutral

Än är inte den sista idioten född..
Janneutanb
23 september 2008 · 7 271 Inlägg

NickeR skrev:
Tråkigt att det hände igen. Men inte så konstigt med tanke på att ett folk på 5 miljoner har tillgång till 2 miljoner vapen. Så detta kommer väl att hända i framtiden igen. Sorgligt men sant. DAGS ATT ÄNDRA VAPENLAGARNA! (men det lovade ju dom redan efter Jokela-fallet, ingenting hände tyvärr )

Vapenlagarna spelar väl ingen roll...
Som synes så bryr inte dom här personerna om lagarna.
Vapen går alltid att få tag i.

DoT Häst
23 september 2008 · 1 099 Inlägg

Brains88 skrev:

NickeR skrev:
Tråkigt att det hände igen. Men inte så konstigt med tanke på att ett folk på 5 miljoner har tillgång till 2 miljoner vapen. Så detta kommer väl att hända i framtiden igen. Sorgligt men sant. DAGS ATT ÄNDRA VAPENLAGARNA! (men det lovade ju dom redan efter Jokela-fallet, ingenting hände tyvärr )

Vapenlagarna spelar väl ingen roll...
Som synes så bryr inte dom här personerna om lagarna.
Vapen går alltid att få tag i.

Personen som det handlar om i detta fallet hade ju licens och fått tag på sitt vapen på lagligt vis.
Så det spelar roll hur liberala lagarna är.

Senast redigerat av DoT (23 september 2008)

Än är inte den sista idioten född..
NickeR
23 september 2008 · 83 Inlägg

Och i båda fallen, Jokela ifjol och Kauhajoki idag hade typerna fått sina licenser ca en månad före de gjorde dåden. Här är nog lite för enkelt att få vapentillstånd, enligt mitt tycke.

DoT Häst
23 september 2008 · 1 099 Inlägg

NickeR skrev:
Och i båda fallen, Jokela ifjol och Kauhajoki idag hade typerna fått sina licenser ca en månad före de gjorde dåden. Här är nog lite för enkelt att få vapentillstånd, enligt mitt tycke.

Sant sant. hmm
Kan inget annat än att hålla med.

Än är inte den sista idioten född..
Moparboy440
23 september 2008 · 4 682 Inlägg

hela händelsen e jävligt otäck, ja bor mindre än 200 km därifrån.
man känner ju sig inte precis trygg då de enda poliserna gör dagarna i ända är att jaga moppepojkar..
t.e.x så hade polisen razzia i sökandet efter trimmade mopeder vid en medelstorskola i min grannkomun, 10 polisbilar å 2 polismotorcyklar använde dom i razzian . snacka om att slösa me resuresrna, ja de e bara att inse att de finska polissystemet e helt jävla uppfuckad.

DoT Häst
23 september 2008 · 1 099 Inlägg

Moparboy440 skrev:
hela händelsen e jävligt otäck, ja bor mindre än 200 km därifrån.
man känner ju sig inte precis trygg då de enda poliserna gör dagarna i ända är att jaga moppepojkar..
t.e.x så hade polisen razzia i sökandet efter trimmade mopeder vid en medelstorskola i min grannkomun, 10 polisbilar å 2 polismotorcyklar använde dom i razzian . snacka om att slösa me resuresrna, ja de e bara att inse att de finska polissystemet e helt jävla uppfuckad.

Det är väl ungefär samma i kommunen där jag bor. Mycket av polisens tid verkar ju gå åt att jaga mopeder osv. Är inte grymt insatt i vad de sysslar med om dagarna, men 8 av 10 gånger jag har sett poliser häromkring så har det varit vid moped-razzior. roll

Än är inte den sista idioten född..
azid Det som inte dödar gör ont
23 september 2008 · 2 668 Inlägg

tanken till famlijerna som sitter utan sina ungar ikväll.....

2slow
_Wallis_
23 september 2008 · 4 506 Inlägg

azid skrev:
tanken till famlijerna som sitter utan sina ungar ikväll.....

A fy fan, det är hemskt sad
Tänk att vara i den sisttsen, förlora sitt barn så snabbt o utan
förvarning. Ush mår änna illa när jag tänker på det.

Kan du andas kan du dö.
Mollllgan
23 september 2008 ·

Hur rubbad i skallen får man bli???
Verkar som om detta blivit nån form av trend??? Tycker det blir mer o mer va sånnt här skit sedan Columbine eller hur det stavas.... + Att dem laddar upp klipp på youtube o visar sina vapen osv osv... va fan ta dem innan det blir så här....

Skicka dem till usama så gör han mos av dem... Muppjävlar..

Som föregående:

Tanken till familjerna som sitter utan sina barn ikväll o för resten av livet..

DoT Häst
23 september 2008 · 1 099 Inlägg

_S40_ skrev:
.... + Att dem laddar upp klipp på youtube o visar sina vapen osv osv... va fan ta dem innan det blir så här....

Skytten nu hade dom ju inne på förhör på grund av klippet han lade upp på youtube.. Släpptes och fick behålla vapnet. hmm

Senast redigerat av DoT (23 september 2008)

Än är inte den sista idioten född..
azid Det som inte dödar gör ont
23 september 2008 · 2 668 Inlägg

_Wallis_ skrev:

azid skrev:
tanken till famlijerna som sitter utan sina ungar ikväll.....

A fy fan, det är hemskt sad
Tänk att vara i den sisttsen, förlora sitt barn så snabbt o utan
förvarning. Ush mår änna illa när jag tänker på det.

hände det här min unge skulle jag hänga i en repstump under trappen

2slow
FreddeK
23 september 2008 ·

Hörde på radion idag att finland är tredje mest vapentätaste land i världen...

Varför killen sköt kan ju bero på mycket, mobbning, utfrusning, orättvist behandlad osv osv osv och visst kan bägaren rinna över men nä ta andras liv är att gå för långt.

Alla vapen som kan döda borde vara olagliga...va fan spelar licens för roll om en människa får slint?

Ne världen är sjuk...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang