Hvilken bil skulle ni valja for 200000-300000? Ganska ny bil:)

Railow We All Have A Story To Tell
28 september 2008 · 269 Inlägg

prodrive skrev:
Impreza WRX STI 2006-2007 med 2,5l motorn.

Samma här big_smile

*Never Say Never
*Believe
*Dream
*Inspire
Saab 9-3 Linear "Vanessa" (2008)
Saab 9-3 "Griffin" (2012)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
28 september 2008 · 2 258 Inlägg

hade antagligen köpt en cykel.. o väntat på att den där nya skylinen sjunker lite i pris wink

Sump Runk Rätt O Slätt!
LoFET Almännt tokig
28 september 2008 · 481 Inlägg

M3 e46
Evo 9
Audi Rs4 b5
annars kanske audi A5 ?

Inline sixes ist sie scheisse.......
doch Avstängd
28 september 2008 · 268 Inlägg

Olsa66 skrev:
Hvilken bil skulle ni valja for 200000-300000?smile Har tenkt meg Nissan 350Z,Opel GT,BMW M3,Audi RS4,mustang,rx8 Eller nånting annat..Måste vara bakhjulsdrift eller 4 hjuls och mycket hestar och nyare bil:)

Skaffa en Honda NSX.. Finns 1 på blocket för 245 000.. Sen skaffar du ett Veilside Widebody kit (Fortune) så har du en bil som folk kommer säga "Jag slår vad om att de är en ferrari"

SÅ HÄR SER DEN UT KLAR.. De skall finnas många delar i kitet som består av kolfiber... Kittet skall spara 75 kg!!!


http://news-images.caradisiac.com/IMG/jpg/0/6/1/1/0/0611_impp_02z_1993_acura_nsx_left_front_view.jpg

Senast redigerat av doch (28 september 2008)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
28 september 2008 · 268 Inlägg

HyperSonica skrev:
hade antagligen köpt en cykel.. o väntat på att den där nya skylinen sjunker lite i pris wink

De håller ja också med om.. De finns och kommer finnas så jävla mycket styling och trim delar.. Sägs att den skall ta över Toyota supra.. Om ni förstår vad ja menar..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
28 september 2008 · 2 258 Inlägg

doch skrev:

Olsa66 skrev:
Hvilken bil skulle ni valja for 200000-300000?smile Har tenkt meg Nissan 350Z,Opel GT,BMW M3,Audi RS4,mustang,rx8 Eller nånting annat..Måste vara bakhjulsdrift eller 4 hjuls och mycket hestar och nyare bil:)

Skaffa en Honda NSX.. Finns 1 på blocket för 245 000.. Sen skaffar du ett Veilside Widebody kit (Fortune) så har du en bil som folk kommer säga "Jag slår vad om att de är en ferrari"

SÅ HÄR SER DEN UT KLAR.. De skall finnas många delar i kitet som består av kolfiber... Kittet skall spara 75 kg!!!


http://news-images.caradisiac.com/IMG/j … t_view.jpg

bara de där kittet går lös på närmade 100000.. så lycka till tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!
doch Avstängd
28 september 2008 · 268 Inlägg

Niick skrev:

MeloveGolf skrev:
Mustang gt 2005 från staterna + en liten gullig procharger = 600rwhp smile

Och endå så går dem kasst, nä usch wink. en rs4a, m3a eller en Mercedes SLK 350 http://www.blocket.se/vi/18316208.htm?ca=23_11_s


Edit: även mitsubishi evo IX http://www.blocket.se/vi/18300543.htm?ca=23_11_s

SLK är en feminim bil.. No offense.. Bättre och skaffa en SL 55 amg.. 500 hästar och Hardtop.. Ser underbar ut med taket på och nere..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
doch Avstängd
28 september 2008 · 268 Inlägg

Olsa66 skrev:
Men hur ar vägholdningen på mustangen?smile Har mest lyst på Nissan 350Z hur ar dom?0-100,toppfart och vagholdning?Vad kostar det och montera turbo eller kompressor kit på en bil?smile

Min kompis var i kontakt med JRM Racing.. Dom kan ta in ett twin turbo kit från APS för ca. 300 000... 850 hkr lätt sa dom..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
beyond Avstängd
28 september 2008 · 367 Inlägg

doch skrev:

Niick skrev:

MeloveGolf skrev:
Mustang gt 2005 från staterna + en liten gullig procharger = 600rwhp smile

Och endå så går dem kasst, nä usch wink. en rs4a, m3a eller en Mercedes SLK 350 http://www.blocket.se/vi/18316208.htm?ca=23_11_s


Edit: även mitsubishi evo IX http://www.blocket.se/vi/18300543.htm?ca=23_11_s

SLK är en feminim bil.. No offense.. Bättre och skaffa en SL 55 amg.. 500 hästar och Hardtop.. Ser underbar ut med taket på och nere..

lol  tummen upp , men du får betala 300tusen som i tråden näms dubbelt. ofta trippelt  bara lol

men så får man ju 240 poäng om man gör testet smile näst högsta

MVH Beyond
Aerodynamik ...
28 september 2008 · 7 120 Inlägg

doch - Du vet inte vad du pratar om va? Köpa NSX för 245 och sen köpa plast för 100k för att spara 75kg.. Finns nog billigare sätt att spara vikt på.

doch Avstängd
28 september 2008 · 268 Inlägg

Aerodynamik skrev:
doch - Du vet inte vad du pratar om va? Köpa NSX för 245 och sen köpa plast för 100k för att spara 75kg.. Finns nog billigare sätt att spara vikt på.

Haha.. Köpa plast.. De är inte lite delar som består av kolfiber. Sen finns de schysstare sätt och säga till än "du vet inte vad du snackar om".. Fan va de luktar illska från dig.. Coola ner lite.. Du är för ung för att vara uppkäftig.. Någon gång kanske du är de mot fel person.. Har märkt att du skriver taskiga svar till rätt många mer än mig

Senast redigerat av doch (28 september 2008)

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Aerodynamik ...
28 september 2008 · 7 120 Inlägg

doch skrev:

Aerodynamik skrev:
doch - Du vet inte vad du pratar om va? Köpa NSX för 245 och sen köpa plast för 100k för att spara 75kg.. Finns nog billigare sätt att spara vikt på.

Haha.. Köpa plast.. De är inte lite delar som består av kolfiber. Sen finns de schysstare sätt och säga till än "du vet inte vad du snackar om".. Fan va de luktar illska från dig.. Coola ner lite.. Du är för ung för att vara uppkäftig.. Någon gång kanske du är de mot fel person.. Har märkt att du skriver taskiga svar till rätt många mer än mig

Jag ung? Jag trodde du var runt 14.
Jag var inte speciellt uppkäftig, jag menar.. Vem lägger 100 000 på att köpa kjolpaket när man kan få så mycket bättre saker till bilen för dem pengarna?

Men nog om detta nu.

doch Avstängd
28 september 2008 · 268 Inlägg

Aerodynamik skrev:

doch skrev:

Aerodynamik skrev:
doch - Du vet inte vad du pratar om va? Köpa NSX för 245 och sen köpa plast för 100k för att spara 75kg.. Finns nog billigare sätt att spara vikt på.

Haha.. Köpa plast.. De är inte lite delar som består av kolfiber. Sen finns de schysstare sätt och säga till än "du vet inte vad du snackar om".. Fan va de luktar illska från dig.. Coola ner lite.. Du är för ung för att vara uppkäftig.. Någon gång kanske du är de mot fel person.. Har märkt att du skriver taskiga svar till rätt många mer än mig

Jag ung? Jag trodde du var runt 14.
Jag var inte speciellt uppkäftig, jag menar.. Vem lägger 100 000 på att köpa kjolpaket när man kan få så mycket bättre saker till bilen för dem pengarna?

Men nog om detta nu.

Förbättrar aerodynamiken..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
p-nyhlen Quattro - bar å åk
28 september 2008 · 621 Inlägg

Satsa på en Audi RS6 helt underbar bil..

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
doch Avstängd
28 september 2008 · 268 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Satsa på en Audi RS6 helt underbar bil..

RS6 C6... V10 TFSI..

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Waho Allmänt Jobbig
29 september 2008 · 1 200 Inlägg

beyond skrev:

r-ted skrev:
Rs4an är så tråkig om man gillar att "busa"

har haft rs4 med närmare 450hk, feta bromsar och biffig koppling... men fan alltså jag sätter bättre tider runt kinnekulle med min bmw diesel.
Rs4an är kung av understyrning, elelr nej fan det är rs6an som är det Rs4an e bara kronprins då wink
jag skulle satsat på M5 E39 eller M3 E46 , mycket trevliga bilar med lägre kostnader än en rs4

GLÖM DITT SNACK

kört massa mot polarns E39 M5 som han köpte av mig när ja bytte till RS6 själv förr

RS6an dödar M5 E39an

och på banor enligt många tester osv

dax att gå nana  lite . du verkar inte ha koll. trötter ju

http://www.youtube.com/watch?v=UiPejCLN … re=related

Känns som att R-teds ord väger en aning tyngre än dina, även fast du har din youtube film smile

EDIT: http://www.blocket.se/vi/18238061.htm?ca=7_s
Sen har man 35k kvar till annat, även fast ja är lite japs galen så känns det som en jävligt bra köp smile

Senast redigerat av Waho (29 september 2008)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Matuniz Galning =)
29 september 2008 · 96 Inlägg

lätt en Evo 6 tongue

viccoA
29 september 2008 · 3 109 Inlägg

beyond skrev:
GLÖM DITT SNACK

kört massa mot polarns E39 M5 som han köpte av mig när ja bytte till RS6 själv förr

RS6an dödar M5 E39an

och på banor enligt många tester osv

dax att gå nana  lite . du verkar inte ha koll. trötter ju

http://www.youtube.com/watch?v=UiPejCLN … re=related

*hm* Youtube-klippet är rätt orelevant, snödrivor ute och jämföra 4wd mot en bakhjulsdriven bil...Men visst både RS4:an och RS6:an är snabba, men varken dem eller BMW M5 E39 är världens roligaste bilar på racerbanan i obantat skick. Å andra sidan är det komfortabla bilar med hög kvalité och bra komfort med pulver under huven.
Vill man köra året runt och med lite stridsvagnskänsla finns det ju snabba SUVAR också smile http://www.youtube.com/watch?v=ABPPDYkB9Z8



OT:

Bus: Jag hade satsat på en Porsche 996:a, Corvette Z06 (fattas lite deg) eller som redan nämnts nya Skylinen (saknas ännu mer deg)

Bus med komfort: BMW M5 V10 (saknas återigen lite pengar)

Senast redigerat av viccoA (29 september 2008)

FireTraXX DFFL
29 september 2008 · 9 020 Inlägg

E46 M3 CSL är väl nere i de priserna nu?
(För lat för att kolla på Blocket)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Westergren Large Cap
29 september 2008 · 1 816 Inlägg

FireTraXX skrev:
E46 M3 CSL är väl nere i de priserna nu?
(För lat för att kolla på Blocket)

Nja, du får nog lägga till lite mer för att köpa en M3 CSL.
Ligger på runt halv miljonen på blocket.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang