Tips om billiga turboaggregat?

Buskaz
2 oktober 2008 · 113 Inlägg

Hade min 9-3 aero -01a på service idag, och den har dragit lite mycke olja för mig så ja bad dom kolla upp det, om då fick ja till svar att de ända möjliga kunde va turbon, för dom hade gått igenom allt annat tänkbart. bilen har gått 10000 mil å helt original så de känns lite tråkigt, men men, frågan e ifall nån vet nån bra sida som har billiga bra utbytesagg?

Turbon i fråga e en Mit TD04Hl

// Erik

Siqqe Besserwisser
2 oktober 2008 · 263 Inlägg

http://www.google.se/search?hl=sv&q … &meta=

Där har du massor av företag som kan göra det du vill. Utbytesturbos kostar ungefär lika mycket hos alla företag. Och btw, TD04HL är modellserien, men berättar inte exakt vilken modell det är. TD04HL-15G/16T t.ex.

Men aja, de listorna har det företag som ska renovera turbon så det är ju skitsamma. Ring runt till olika företag och se vad du får för pris.

Senast redigerat av Siqqe (2 oktober 2008)

Volvo V70 II 2.4D "Polestar performance" (2008)
Wanegardh Asgammal medlem.
2 oktober 2008 · 2 246 Inlägg
Rspeter Audi A5 quattro driver.
2 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

Biltema. Nä men seriöst ring runt till olika turbofirmor o hör vad dom tar för pris.

FLindgren
2 oktober 2008 · 5 089 Inlägg

Rspeter skrev:
Biltema. Nä men seriöst ring runt till olika turbofirmor o hör vad dom tar för pris.

testat biltemas?tongue

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Christian S
2 oktober 2008 · 4 816 Inlägg

om du är ute efter en som är lite större än orginal så har du en här http://www.turbomeck.se/mulles_special.htm men vill du hellre ha en sån som du har idag så kan han säker fixa det med.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Karlsson_1988 Lågt, snabbt och brett
2 oktober 2008 · 167 Inlägg

GIK?? airtune? svensk turboservice?

Ska man åka brett är de lika bra å göra de rejält!
Volvo 240 "Supra MKIV" (1975)
evilaudio
2 oktober 2008 · 16 195 Inlägg

skroten??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
VOLVO_PENTA_RAGGARE Hemmapul AB
2 oktober 2008 · 195 Inlägg

de roliga e att biltemas e identisk med orginal turbon. enda skilnaden är att de inte står saab på den. min polare bytte de på sin saab och den går lika bra som innan.

Jag Gasar Tills Det Rasar!!!
Volvo 945 Turbo "Smokey" (1993)
Volvo 244 "Snowman" (1982)
KHRacing
3 oktober 2008 ·
Richard7 Lackerare
4 oktober 2008 · 10 Inlägg

www.turbotech.se har bra priser för utbytes, Gik turbo teknik har hyfsade priser.

Audi RS2 "scheriffen" (1994)
AxlSam
4 oktober 2008 · 1 497 Inlägg

VOLVO_PENTA_RAGGARE skrev:
de roliga e att biltemas e identisk med orginal turbon. enda skilnaden är att de inte står saab på den. min polare bytte de på sin saab och den går lika bra som innan.

Det blir säkerligen ingen skillnad på motorgången.
Men frågan är om turbon håller lika länge.

Lagrena som sitter i Biltema turbon är säkerligen inga hög kvalitets lager.
Och genom detta kan biltema dra ner priset på turbon.

Dunken
4 oktober 2008 ·

För min del tror jag att det inte beror på turbon, ta bort slangen på turbon och kolla om det är olja där.
//Dunken

keeper99
4 oktober 2008 · 18 Inlägg

Buskaz skrev:
Hade min 9-3 aero -01a på service idag, och den har dragit lite mycke olja för mig så ja bad dom kolla upp det, om då fick ja till svar att de ända möjliga kunde va turbon, för dom hade gått igenom allt annat tänkbart. bilen har gått 10000 mil å helt original så de känns lite tråkigt, men men, frågan e ifall nån vet nån bra sida som har billiga bra utbytesagg?

Turbon i fråga e en Mit TD04Hl

// Erik

skroten kanske

Buskaz
6 oktober 2008 · 113 Inlägg

Dunken skrev:
För min del tror jag att det inte beror på turbon, ta bort slangen på turbon och kolla om det är olja där.
//Dunken

Okej, specifisera dig lite om vilken slag de exakt e så ska ja ta å titta.

// Erik

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang