Update
Den här dagen har varit problemfylld, men jag har men nöd och näppe tagit mig igenom den.
När jag köpte bilen så var motorn ur. Motorn som suttit innan var tydligen en 328motor, därför har jag haft en del problem idag.
Till exempel så var ju länkarmen till växelspaken förlängd... detta förklarar hammarslagsmärkena på länkarmen etc.
Kardanen var 1,5cm för kort!
![http://i40.tinypic.com/xcqcgn.jpg]()
Ringde några samtal och lånade ett verktyg så fixade det sig, man kunde dra isär kardanen lite:
![http://i41.tinypic.com/2s9egjq.jpg]()
![http://i44.tinypic.com/8xnat3.jpg]()
Det här är en dålig bild på växelspaken med mupplänkarmen, har i neutralen!
![http://i42.tinypic.com/1z6r1vr.jpg]()
Hittade en annan länkarm med samma fästen, men som var 8,8cm för lång, den såg fräshare ut än den andra så jag kortade den.
Nu till ett annat svårt: fästpinnarna skulle ha lite olika vinkel? annars var vxlspaken för nära högerkanten, hmm...
![http://i44.tinypic.com/2qx6e8j.jpg]()
![http://i41.tinypic.com/2z49ydh.jpg]()
Lyckat resultat efter många om och men, har neutralen i:
![http://i43.tinypic.com/301zq6o.jpg]()
Tog en bild på grenrören
![http://i41.tinypic.com/155l4ba.jpg]()
Jag avslutade till slut med att lägga på kardanen, men såklart så skulle de nya bultarna vara 1,5mm för korta så "låsdelen" på låsmuttrarna inte nådde gängen:/. Blir att köpa rätt imorn, men nu har jag iaf grepp om allt igen, kan sova gott

![http://i42.tinypic.com/whzbeb.jpg]()
Mvh
/T