Bältesbåge & HatthyllaLite krångligt att förklara men ska göra mitt bästa.
Läs och försök förstå, kolla sedan på bilderna och förstå

.
Äntligen! Klar med hatthyllan som är tillverkad i mdf skiva, jag skruvade fast två baflar med 100cm centrum till centrum.
Bafflarna är till för att två 4" basportar ska komma upp ur hyllan lite snyggt, dessa basportar används inte till nått basbygge utan för bågen som ni kan läsa om lite längre ner.
Baflarna spacklades med finspackel och polyester för att få en mjukare form.
Gjorde sedan hål för 4st Kicker SSMB6 6,5" middbasar och klädde hela hyllan i högtalarmatta, 9,3kg blev resultatet.
Bågen är gjord i 2,5" rostfritt avgassystem.
Tigsvetsad, betad i syra och borstad för finish.
Bågen sitter ipressad i en ställning som är bultad i fästpunkter i bagaget som är fastsvetsade.
Ja som sagt blev de lite rörigt men här är bilderna som förklarar bättre.
Vi börjar med hatthyllan
Hatthyllan med fastskruvade bafflar.
4st Kicker SSMB6 6,5" middbasar 
SSMB6 6,5" middbasar
Hatthyllan spacklad för mjukare form och hålen för middbasarna sågade
Provmonterar basportar, middbasar och båge, vilar på 2st rotorer ifrån min mazda wankel 13b som jag renoverar
även en BMW M3 motorsport vinge i bild
Hatthyllan klar, bara rostfria skruv har använts
Hatthyllan klar
En middbas underifrånNu kommer vi till bågen
Började med att inhandla lite rostfritt 2,5"
Farsan fick tiga ihop delarna som vi sedan betade i syra och borstade för utseendet, öglorna för bältet är ögleskruv som används till båtar, även skruven i rostfritt.
Närbild
Framsidan
Baksidan
Kapade till plattjärn till fötterna
Borrade hål för att kunna fästa stativet och fötterna i varandra
Alla bitar färdig kapade och färdig borrade
Svetsade ihop fötterna
Fötterna klara
Skrapade fram ren plåt i bagaget
Näst fast fötterna med ställningen ihop monterad för att få allt rakt, här ser ni även att fötterna är guldkromaterade
Här skall jag nästa bakre fötterna till ställningen, som ni ser blev svetsfogarna inte speciellt bra när man svetsar i kromatering, ångrar att jag guldkromaterade fötterna när allt ska lackas senare i alla fall men även om det inte ser jättebra ut så kan jag lova att de har bränt in rejält.
Närbild på en fot, ser ju riktigt lätt ut men att få de snyggt var inte lätt. Kromateringen som sagt är inte lätt att svetsa i.
Ställningen klar
Fötterna på plats, bagaget ska lackas svart senare
Översiktsbild
Nu skall de monteras ihop
Rostfria skruv o bult, skruven till högtalarna i hatthyllan och bulten till ställningen. Gissningsfråga = vad väger högen + vad var priset
Resultatet![https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/635064_e99swd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/635065_90f9kd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/635067_duqzoq.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/635068_yh387v.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/635069_zy0ebt.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/38489/635070_gtfo4i.jpg]()
Blev riktigt nöjd med resultatet, i framtiden skall även allt i bagaget lackas svart men har ej ekonomi till det just nu.
Hela ställningen + bågen är rejält stel så man sitter som berget när man knäppt bältet.
har inte provat att åka någon längre sträcka än men provade att köra upp bilen i garaget, man når alla de viktiga reglagen när man är fastspänd men tändning och vindrutetorkare är något man måste knäppa loss sig för att nå.
Nått att tänka på i framtiden kanske om man bygger om.