Skriftlig update
väntar på mina delar som jag beställde förra veckan
och istället för att inte ha nåt att göra så bestämde jag mig för att jag ska lätta skiten
målet är 200hk på 1000kg
började riva ur förar stolen och slet ur mattan mindre vikt
hittade lite rost men inte så farligt 2 genomgående hål på hela förar sidan

not bad för en E30
aha mer lättande

skrapade bort all jävla äcklig ljuddämpning = 4kg
vet inte vad mattan vägde men de ska jag kolla upp
så nu är det snart helt plåtrent på förar sidan så de ska grundas sen på med svart hammarlack
borde hålla sig tycker jag ?
så nu behöver jag en svets me ska höra mig för lite så man kan börja plocka ihop den sidan
sen så är de bara att börja skrapa på andra sidan och se om jag hittar nån rost där
nån som har tips på vad jag kan göra mer för att lätta den ? ska ju ändå ner 200kg
måste ha alla säten kvar då jag kör runt en hel del folk imellanåt
reserhjulsbaljan ska skäras bort och svetsa över en plåt lite mindre där
men står still i huvet

vad kan man lätta mer ?
edit
bytte olja i skiten idag me uj uj va inte mycke olja i den motorn inte
så nu hällde jag i castrol magnatec eller va den heter fin fina grejjer de
samt bytte oljefilter luftfilter och bränslefilter
-
har fortfarande problem med gången på motorn
går ojämt och när jag ska gasa så bluddrar den på låga varv men över 2000 varv går den helt rent
sitter man bakom så låter de som den misständer den smäller inte utan dör i en halv sec och går bra dör i en halv sec och vidare hmm knepigt fel
kan bero på rotorn eller tändkablarna ? lite surt att jag inte har 2500 till nya tändkablar
stiften är bytta och 1 stift visar tecken på att ventilerna är lite sletna på den burken
alla andra såg fina ut
får väl fixa snurran när nåt annat går sönder ^^
ska ta lite bilder imon när jag hinner me det
